مخالفت رژیم صهیونیستی با تصمیم جدید آمریکا

 خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن امروز (چهارشنبه) گفت: من از تمایل دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش قدرت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نگران نیستم، اما ما به شدت با بازگشایی سرکنسولگری در منطقه شهرداری قدس مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: هر اختلافی یک بحران نیست، من امیدوارم که این امر (بازگشایی سرکنسولگری) رخ ندهد، اما اگر هم انجام شود، یک تصمیم حاکمیتی برای آمریکاست و ما در مورد این مسئله اختلاف خواهیم داشت.

سه شنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بعد از نشست با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله گفت: من به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس اعلام کردم که آمریکا در مسیر بازگشایی سرکنسولگری ما در قدس قدم برمی‌دارد. این روشی مهم برای کشور ما جهت تعامل با مردم فلسطین و ارائه حمایت به آنها است.

پیش از آنکه سرکنسولگری آمریکا در قدس توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بسته شود، این سرکنسولگری مسئول تماس‌های رسمی و مردمی میان آمریکا با فلسطینی‌ها بود.

 دولت ترامپ بعد از آنکه سفارت خود را از تل‌آویو در سال ۲۰۱۸ به قدس انتقال داد، این شهر را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخت و سرکنسولگری آمریکا در قدس را بست. در پی این تصمیم ترامپ رهبری فلسطین تماس‌های سیاسی خود با دولت آمریکا را قطع کرد و این تماس‌ها بعد از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل سال میلادی جاری از سر گرفته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.