حرکت غیر انسانی ترامپ در بحران کرونا فاش شد

مشاور ارشد سابق نخست‌وزیر انگلیس، مدعی شد دونالد ترامپ به سازمان سیا دستور داده بود با پیشنهاد قیمت‌های بالاتر برای خرید تجهیزات محافظت شخصی دربرابر کرونا، از کشور‌های رقیب پیشی بگیرد.

«دومینیک کامینگز»، مشاور ارشد سابق «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در جلسه‌ای در پارلمان این کشور برای بررسی بحران کرونا، مدعی شد دولت انگلیس در تلاش‌های خود برای خرید تجهیزات بهداشتی ازجمله ماسک تنفسی، موفق نبوده است.

مشاور ارشد سابق جانسون گفت: «وقتی در جلسات کابینه درباره تجهیزات محافظتی صحبت می‌کردیم به ما اطلاع داده شد که تا چند ماه خبری از این تجهیزات نخواهد بود، چون انتقال آن‌ها چند ماه طول می‌کشد.»

کامینگز افزود: «در همین زمان شاهد بودیم ترامپ سیا را روانه می‌کرد تا از دیگران تجهیزات محافظتی تلکه کند.»

دومینیک کامینگز در نوامبر ۲۰۲۰ بعد از مشاجره‌ای شدید با بوریس جانسون، دولت انگلیس را ترک کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد بر اساس یافته‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر از میان تقریباً ۱۰۱ میلیون آمریکایی که به‌طور کامل علیه بیماری کرونا واکسینه شده بودند به ویروس این بیماری مبتلا شده‌اند.

از میان در حدود ۱۰۱ میلیون آمریکایی که در ۴۶ ایالت آمریکا به‌طور کامل واکسینه شده بودند، در مجموع ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر به ویروس آلوده شده‌اند که میانگین سنی آن‌ها ۵۸ سال است. ۶۴۴۶ تن (۶۳ درصد) از این افراد زن بودند.

در همین حال ۲۷۲۵ (۲۷ درصد) هم بدون علائم بودند. ۹۹۵ نفر (۱۰ درصد) در بیمارستان بستری شدند و ۱۶۰ نفر (۲ درصد) هم جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.