سعید جلیلی: دولت الکترونیک به معنای دیجیتالی شدن داده‌ها نیست

سعید جلیلی با توضیح مثالی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی، اظهار کرد: برای مثال وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، ‌می توان مثل کاری که دولت فعلی کرد مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند؛ اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.

جلیلی ادامه داد: نه تنها کرامت مصرف‌کنندگان حفظ خواهد شد بلکه فروشندگان خودشان در این امر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و سعی دارند تا مشتری بیشتری جذب کنند.

وی افزود: این کار نیاز به سخت‌افزار ندارد و با همین زیرساخت فعلی می‌توان آن را اداره کرد.

جلیلی با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای دیجیتالی شدن داده‌ها نیست، تصریح کرد: دیجیتالی کردن داده‌ها و تقاطع اطلاعات مراحل اولیه دولت الکترونیک است؛ دولت می‌تواند با زیرساخت‌های موجود وارد مراحل هوشمندسازی و فوق هوشمندسازی خدمات بشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: لازمه تکمیل مراحل دولت الکترونیک، اشراف به موضوع و تمرکز برای به ثمر رساندن آن است؛ حال آنکه همه‌ی دولت‌ها خواهان ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم هستند.

وی در این راستا بیان کرد: دولت‌ها وقتی دچار روزمرگی شوند و رویکردشان به موضوعات انفعالی باشد، ابتکار عمل را از دست خواهند داد و معطل می‌مانند. نمونه آن اتفاقی بود که در توزیع سبدکالا و اقلام ضروری در این دولت رخ داد.

جلیلی تاکید کرد: انتخاب مردم در تعیین راهکارهای و سرنوشت اداره کشور در چهار سال آینده، نقطه عطف این انتخابات خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.