پیش بینی هفتگی بازار سهام

چالش اصلی بورس/ دو نگاه به سهام در هفته آینده

کدخبر: ۴۱۵۱۶۶
اقتصادنیوز: با وجود تداوم چالش های باقی مانده در بازار، انتظارات از دورنمای بازار سهام با تردید بازیگران گِره خورده است.
چالش اصلی بورس/ دو نگاه به سهام در هفته آینده

به گزارش اقتصادنیوز، پایان بخش بازار سهام صعودی بود؛ شاخص با 3 هزار واحد رشد، برای دومین روز متوالی هفته را با صعود به پایان برد. از دید ناظران بازار، روند حجم معاملات و ورودی و خروجی پول‌ها همسو با کاهش تعداد نمادهای فروش نشان داد بازار این بار در تلاش است که از مسیر قبلی فاصله بگیرد. از این منظر، بورس بازان در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات میخواهند استراتژی خود را تغییر دهند و این روایت‌ها احتمال صعودی شدن بازار در هفته آینده را تقویت میکند.

استدلال خوش بینان به بازار بیشتر از نگاه تکنیکالی و البته مرور آمار مربوط به تغییرات معنادار صف های فروش و خرید است که نمیتواند استدلال قانع کننده ای باشد. البته این نگاه به بازار تنها بخشی از روایت هاست. در سوی دیگر، برخی همچنان نسبت به بازگشت بازار تردید دارند و معتقدند فعلا مسیر زیادی تا رسیدن به بازگشت هست.

در اکوایران ببینید: ۹ شرکت در صف عرضه اولیه

به نظر میرسد جریان پول به همراه روان شدگی بازار ناشی از رفتارهای غیر هیجانی و احساسی میتواند نشانه های بازگشت به بازار را  قوی تر توصیف کند اما همچنان نه استراتژی بازیگران بازار و نه جریان های خروج و ورود پول، نمیتواند دورنمای مطمئنی از بهبود بازار ه تصویر بکشد. بازار سهام در 2 و ماه اندی گذشته نشان داده از رویدادها و مولفه‌های بیرونی به‌دور بوده و تحت تابعی از آن ها قرار نگرفته است.

به همین دلیل، با این روایت‌ها و استدلال‌ها نمیتوان روند صعودی را برای بازار به طور قطعی پیش بینی کرد، هر چند که به نظر میرسد همچنان میتوان نسبت به بازگشت بازار امیدوار بود اما فعلا بازیگران مطمئن نیستند. فشار سمت عرضه بیشتر از ناحیه انتظارات منفی از دورنمای اقتصاد ایران در سپهر سیاست خارجی و داخلی یا همان بی‌اعتمادی های شکل گرفته ای است که هنوز چالش اساسی بازار است همین فشار سمت عرضه‌ها، اثر رفتار حقوقی ها در حمایت از سهم‌ها را خنثی میکند. به نوعی چالش اصلی بازار تداوم مسیر صعودی بازار با تقویت سمت تقاضا با حضور فشارهای هیجانی سمت عرضه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید