واکنش زاکانی به خبر اقامت دخترش در سوئیس

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره شایعه مطرح شده درباره اقامت یکی از دخترانش در سوئیس در شبکه اینترنتی آرا اظهار کرد: موضوع تابعیت خارجی یکی از دختران من کذب است و دختر و دامادم در ایران هستند. دختر دوم من از دانشجویان معدل الف دانشگاه شریف در رشته مهندسی کامپیوتر است و همسرش نیز فارغ التحصیل همان دانشگاه است.

وی ادامه داد: دخترم به من گفت که من می‌خواهم به کشور خدمت کنم، اما ادامه رشته‌ای که مورد نظر من است در ایران مقدور نیست.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به او گفتم اگر رشته‌ای که می‌خواهی به واسطه آن به کشور خدمت کنی در کشورمان نیست، من استقبال می‌کنم از اینکه تو این پرچم افتخار را شاگردی کنی و به کشور وارد کنی.

وی افزود: دخترم در رشته علوم انسانی دیجیتال که حدود چند سال است که در دنیا راه اندازی شده و پس از آمریکا یک دانشگاه رتبه ۱۰ اروپا که دخترم در آنجا تحصیل کرد، این رشته را داشت.

زاکانی در پایان تصریح کرد: دخترم نه بورسیه شد و نه سهیمه‌ای دریافت کرد بلکه فقط با کارها و پژوهش‌های خود در آن دانشگاه قبول شد. دخترم درس ۲ ساله را طی یک سال و نیم به پایان رساند و یکسال است که به کشورمان بازگشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.