سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به قاهره

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (فردا) به قاهره سفر می‌کند و قرار است در این سفر با مقامات مصری دیدار و درباره تثبیت آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کند.

کانال اسرائیلی«کان» امروز شنبه گزارش کرد که اشکنازی برای نخستین بار به صورت علنی و رسمی با «سامح شکری» همتای مصری خود در قاهره دیدار خواهد کرد.

بنابراین گزارش، همزمان با سفر اشکنازی به قاهره، «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نیز روز یکشنبه(فردا) به رام‌الله و از آنجا به نوار غزه سفر می‌کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، روز جمعه (دیروز) نیز یک هیأت از دستگاه اطلاعات مصر وارد نوار غزه شد.

منابع صهیونیستی چهارشنبه گذشته نیز گزارش داده بودند که مصر از رژیم صهیونیستی، جنبش حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اجرای مذاکرات غیرمستقیم در قاهره با هدف تثبیت آتش‌بس غزه، دعوت کرده است.

این منابع بدون اشاره به زمان اجرای این مذاکرات، گفتند که از جمله محورهای این مذاکرات دستیابی به توافق بلندمدت آتش‌بس، طرح بازسازی نوار غزه و آزادسازی اسرائیلی‌های در اسارت جنبش حماس است.

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

رژیم صهیونیستی اخیرا طی ۱۲ روز جنگ علیه نوار غزه، ۲۵۵ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از ۱۹۴۸ نفر را زخمی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.