کدام کاندیدا برای اصولگرایان مشکل ساز می شود؟

محسن ماندگاری، فعال رسانه ای در کلاب هاوس خبرآنلاین گفت: در مقایسه با سال ۹۲ می توان اضافه کرد که سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و تکرار سال ۹۲ غیرممکن است.  به نظر من این که  می شود با آقای همتی یا مهرعلیزاده انتخابات را گرم کرد و پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر اینها می آید، خطا است. سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان از بین رفته و نامزدهای اصلاح طلبی که پایگاه اجتماعی قوی دارند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند. 

وی گفت: اصلاح طلبان این مشکل را داشتند و هنوز هم دارند. کسانی که می توانند افکار عمومی را تحریک کنند از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شوند. مابقی هم مقبولیت عمومی ندارند و گفتمانی را دنبال می کنند که از نظر رای خاکستری یا بدنه اجتماعی اصلاحطلبان، همراهی نمی شود. 

ماندگاری گفت: اشاره شد در ۲۰ روز آینده موجی ایجاد می شود و شاید آقای همتی بالا بیاید، به نظر می رسد آقای همتی مورد تایید اکثریت اصلاح طلبان قرار نمی گیرد و اصلاح طلبان نمی خواهند فعالیت جدی داشته باشند و حداکثر با ۲-۳ میلیون رای کنار می کشد. در اصولگرایان ۵ نفر باقی مانده اند. 

این چهره رسانه ای افزود:‌مشکل اینجاست که بر اساس نظرسنجی ها مشارکت پایین است و حداکثر ۵۰ درصد خواهد بود که حدود ۲۵ میلیون نفر است و مثلا رئیس جمهوری با ۱۰ میلیون رای خواهیم داشت و برای برنامه های آینده شان هم شایسته و زیبا نیست. 

وی گفت: پیش بینی می کنم اصولگرایان در مناظره ها حرف می زنند و به نفع آقای رییسی  کنار می روند و حداکثر یک نفر به عنوان زاپاس می مانند که حداکثر ۵۰۰ هزار رای از او کم می کند. 

ماندگاری تصریح کرد:‌بیشترین مشکل اصولگرایان آقای جلیلی است. بودن او به خاطر آقای لاریجانی بود و الان دیگر آقای لاریجانی نیست و ماندن او ممکن است مشکل ساز شود. پیروزی آقای رئیسی برای اصولگرایان مهم است و برای وجاهت نظام این قضیه حیاتی است، آقای جلیلی هم روزهای آخر به نفع او کنار می رود. اگر آرای او شکسته شود و حداکثر ۱۲ میلیون رای بیاورد اصلا صورت خوبی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.