محسن هاشمی: کسانی که مشارکت مردم را غیرلازم فرض می‌کنند، تیشه به ریشه نظام می‌زنند

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در دویست و نود و هشتمین جلسه شورا، با بیان اینکه در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی قرار داریم، گفت: انقلاب اسلامی میراث بزرگ امام خمینی برای ایران بود که مردم محور، ستون و روح انقلاب محسوب می شوند.

وی افزود: بدون حضور و همراهی مردم، نهضت امام خمینی که از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد در همان آغاز به پایان می رسید.

هاشمی ادامه داد: این مردم بودند که با فدا کردن جان ومال و آسایش خود، نهضت را زنده نگه داشتند و به پیروزی رساندند.

به گفته وی، بزرگترین قدرت و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال، حمایت و حضور مردم بوده است و کسانی که در تریبون های رسمی، حضور و مشارکت مردم را غیرلازم فرض می کنند، تیشه به ریشه نظام می زنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی، دلسرد کردن و مایوس کردن مردم و بستن فضای حضور ونقش آفرینی آحاد جامعه در سرنوشت کشور است.

وی عنوان کرد: هر کسی، در هر مسئولیت و جایگاهی با این جریان همراه شود با اصل انقلاب واسلام ناب محمدی با قرائت امام و رهبری که مبتنی برمردمسالاری دینی است، فاصله دارد.

هاشمی گفت: تفکیک بین حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، ارزش ها و اکثریت، مشروعیت و مقبولیت، جمهوریت و اسلامیت، در اسلام ناب پذیرفته شده نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت:  اگر در این فضا، آسیبی به اعتقاد و اعتماد مردم، با تندروی و یکجانبه گرایی جریانی  ایجاد شود، آثار درازمدت و ماندگاری خواهد داشت که با پایان انتخابات پایان نمی یابد.

وی تاکید کرد: مناسب است جریانی که خود را پیروز انتخابات می داند، بجای تخریب و تحقیر دیگران، از شیوه گفتگو و اقناع استفاده کند تا آسیب های وارد شده به اعتقاد و اعتماد عمومی را کاهش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.