صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری در گردهمایی کمیته بانوان ستاد مردمی حامیان آیت الله رئیسی کاندیدای انتخابات سیزدهم طی سخنانی اظهار داشت: ضرورت کار فرهنگی این است که خودمان در این حوزه کار و خودسازی کرده باشیم.  

وی افزود: علت سقوط برخی مسئولان این است که در آن حدی که در آن پست قرار می‌گیرند، خودسازی نکردند و نمونه بارز آن رئیس دولت یازدهم و دوازدهم است. وزیر کشور دولت دهم در ادامه عنوان کرد: آنچه ما را متمایز می‌کند آن حرکت اجتماعی است که دین مشخص کرده است بنابراین اگر در مسئولیت‌های مختلف خودسازی نکرده باشیم قطعا سقوط خواهیم کرد.

محصولی بر همین اساس اضافه کرد: اگر خود سازی نکرده باشیم قطعاً به نتیجه هم نخواهیم رسید؛ برخی ممکن است بگویند که مثلا فلانی از ابتدا هم منحرف بود؛ بله، ما در مسئولان افرادی داریم که مانند بنی‌صدر از ابتدا منحرف بودند و مردم اشتباهی به او رای دادند و او نهایتا رئیس جمهور شد، دشمن از ابتدا برای اون برنامه داشته ولی اینگونه نیست که همه مسئولان اینگونه هستند؛ خیر، همه مسئولان از ابتدا منحرف نبودند حتی برخی در جبهه ها بودند اما در مسئولیت بزرگی که قرار گرفتند نتوانستند خود را حفظ کنند و سقوط کردند چرا که شیطان اینگونه نیست که آدم را رها کند. وی در همین راستا بیان کرد: ما باید نسبت به این موضوع با این دیدگاه عمل کنیم. گزینه‌های فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری مشخص است که در روایات معصومین و آیات قرآن کریم باید امانت را به اهل آن بدهیم و باید وظیفه مسئولیت را به اصلح بدهیم.

وزیر کشور دولت دهم همچنین بیان کرد: اصلح یعنی کسی که می‌خواهد جزو کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد باید سه بایستگی داشته باشد که یکی از آنها علم است، پس فرد اصلح باید علم اداره کشور را بلد باشد و با قوانین آشنا باشد. محصولی ادامه داد: فرد اصلح همچنین باید تقوا داشته باشد که اگر نداشته باشد حتی اگر همه چیز هم فراهم باشد به خاکی می زند؛ در درجه سوم هم مدیریت و حسن تدبیر برای گزینه اصلح مهم است یعنی علاوه بر سایر موارد باید مدیریت خوبی هم داشته باشد چرا که اگر حسن تدبیر نداشته باشد کار به سرانجام نمی رسد. این ها بایسته‌هاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد مزبور به دنبال شایسته‌ها می گردیم پس باید بدانیم شایستگی ها برای گزینه اسلحه نظام جمهوری اسلامی چیست؟

محصولی در ادامه توجه به شفاف سازی عدالت و فساد گریزی را از جمله شایستگی‌های لازم برای فرد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری خواند.

وزیر کشور دولت دهم ادامه داد: میزان التزام عملی به ولایت فقیه و عدالت در همه زمینه ها از جمله در رابطه با کارآمدی و توان کار اجتماعی از جمله مواردی است که باید در گزینه اصلاح به دنبال آن گشت.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید کار اجتماعی کردن و مشورت گرفتن بلد باشد و در کارهای کارهای مختلف، به طور کارشناسی عمل کند.

محصولی در ادامه بیان کرد: وقتی ما به این رسیدیم به این که در جمع موجود، از همه بالاتر، گزینه اصلح آیت الله رئیسی است یعنی اینگونه نبوده است که مثلاً ایشان چون رئیس قوه بوده و در آنجا موفق عمل کرده پس ایشان خوب هستند، بلکه همه نامزدهای جریان انقلاب را که حداقل ۱۳ نفر بودند نمره دادیم و جمع زدیم که مشخص شود مجموعه این ها چه نمره ای کسب می‌کنند. دبیرکل جبهه پایداری اعلام کرد: در مجموع آیت‌الله رئیسی انصافاً نمره بالایی آورد و این به این معنی نیست که افراد دیگر فاقد صلاحیت هستند بلکه دستور دین به ما این است که اگر به کسی رای دادید نمره ۱۸  از ۲۰ کسب حق ندارید فردی که نمره ۱۷ کسب کرده را معرفی کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.