پیش بینی روند بازار سکه در روز چهارشنبه

افزایش جسارت در بازار سکه/ ضربه لحظه آخر طلا به قیمت سکه

کدخبر: ۴۱۶۴۳۰
اقتصاد نیوز: قیمت سکه دو برابر قیمت دلار در روز گذشته رشد کرد. این رفتار یعنی احتیاط در خرید سکه از سوی معامله گران کم شده است. از این رو پیش بینی می شد امروز نیز تقاضای خرید بالا رود. اما قیمت طلا بامداد امروز کانال 1900 دلار را از دست داد تا اونس در دقیقه 90 حال گیری کند.
افزایش جسارت در بازار سکه/ ضربه لحظه آخر طلا به قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، رشد قیمت سکه در روز سه شنبه تقریبا دو برابر دلار بود. این مساله نشان می داد که میزان جسارت سکه بازان برای قرار گرفتن در موقعیت خرید بالا رفته است. نتیجه افزایش جسارت سکه بازان، تثبیت این فلز گران بها بالای محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. تحلیل گران فنی بارها عنوان کرده اند که تثبیت سکه بالای محدوده یاد شده می تواند حضور فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی را نوید دهد. 

سکه بازان در روزهای قبل تا حد زیادی با احتیاط رفتار می کردند و این موضوع موجب شده بود که حباب منفی پیرامون قیمت فلز گران بهای داخلی شکل بگیرد. با این حال، روز سه شنبه روند بازار تغییر کرد. در این روز فلز گران بهای داخلی حدود ۶/۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، حال آنکه دلار تنها ۷ دهم درصد رشد قیمت را به ثبت رسانده بود. عدم تناسب بین رشد سکه و دلار موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی یک بار دیگر مثبت شود.

همچنین در اکوایران ببینید: صرافی‌ها در آستانه یک تغییر بزرگ؟

ساعت ۵ بعدازظهر دیروز ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰هزار تومان که فاصله ۵۰ هزار تومانی با قیمت بازار داشت. برخی فعالان تغییر علامت حباب را به معنای افزایش تقاضای بازار تفسیر کرده اند. این گروه انتظار دارند که قیمت سکه در روز جاری نیز به افزایش خود ادامه دهد. با این حال، سکه برای رشد هم چنان نیاز به صعود قیمت دلار دارد. دیشب قیمت دلار در معاملات پشت خطی به زیر کانال ۲۴ هزار تومانی رفت و این مساله می تواند روند قیمت فلز گران بهای داخلی در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

حباب قیمت سکه

قیمت دلار روزهای اخیر کاملا تابع اخبار هسته ای بوده است و معامله گران تمایل دارند با دید مثبت به توافق نگاه کنند. از همین رو نیز با کوچک ترین سیگنالی بازار رو به نزول می آورد.

یکی دیگر از اتفاقات اثر گذار بر بازار سکه از دست رفتن کانال 1900 دلار برای قیمت طلا است.قیمت طلا به دلیل داده های بهتر از حد انتظار اقتصادآمریکا به زیر 1900 دلار افتاد. کاهش قیمت طلا می تواند جناح صعودی بازار سکه را تضعیف کند زیرا به قول آنان اونس در وضعیت حال گیری است.

قیمت سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید