اقدامات جدید بلاروس علیه آمریکا

جروزالم پُست گزارش داد، وزارت خارجه بلاروس امروز پنجشنبه به آمریکا اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه این کشور، تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در مینسک را کاهش خواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت خارجه بلاروس تصمیم دارد تعداد دیپلمات‌ها و برخی نمایندگان دیپلماتیک آمریکا در مینسک را کاهش داده و روند دریافت گذرنامه برای شهروندان آمریکایی که در بلاروس کار می‌کنند را نیز سخت تر کند.

این در حالیست که آمریکا به بهانه موضوع هواپیمای «رایان ایر»، اعمال تحریم‌ها علیه ۹ شرکت دولتی بلاروس را تمدید کرد.

به گزارش مهر، پس از فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «رایان ایر» (Ryanair)، کشورهای اروپایی تهدید به اعمال تحریم هایی علیه مینسک کردند.

شورای اروپا پیشتر و در پی فرود اضطراری هواپیمای «رایان ایر» در فرودگاه مینسک و بازداشت «رامان پراتسویچ» از مخالفین دولت بلاروس، حریم هوایی اروپا را به روی پروازهای این کشور بست.

این هواپیما که تحت نظارت سازمان هواپیمایی اروپا است؛ با ۱۲۰ سرنشین از یونان عازم لیتوانی بود که در میانه راه متوقف شد.

این در حالی است که از یک سال پیش به این سو، آمریکا و متحدانش با زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، اپوزیسیون غربگرای این کشور را به براندازی دولت مینسک ترغیب می کنند.

از سوی دیگر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس پیشتر طی سخنانی گفت که فَرد وبلاگ نگاری که با فرود آوردن اجباری هواپیمای مسافری اوکراینی «رایان ایر» در مینسک بازداشت شد، در حال برنامه ریزی برای انجام شورش‌های خونین در بلاروس بوده است.

بر اساس این گزارش، لوکاشنکو همچنین غرب را به اقدام برای راه انداختن «جنگ هیبریدی» علیه خود متهم کرده و گفت: همانطور که حدس می‌زدیم، بدخواهان در خارج از کشور و در داخل کشور، روش خود برای حمله علیه دولت را عوض کرده‌اند. آنها بسیاری از خط قرمزها را شکسته و منافع جمعی و اخلاق انسانی را رها کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.