مهرعلیزاده: تحریم‌ ها مانع کار نیستند/ هرکس دلسوز باشد در دولت من جا دارد

محسن مهرعلیزاده کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه‌ای تلویزیونی درباره میزان آگاهی خود از مسئولیت ریاست جمهوری گفت: کاملاً به این مسئولیت آگاهم و از کارهای کلان کشور و وظایف ریاست جمهوری اطلاع دارم و با تکیه بر سوابق  و تجربیات اجرایی خود وارد میدان شدم.

وی با تاکید بر اینکه من دقیق ترین برنامه را دارم، خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته با تیمی کامل کار کردم و در ابعاد مختلف برنامه دارم. معتقدم اگر رییس جمهور فردی مسلط بر قانون و اجرا باشد و توانمندی اجرا داشته باشد و دارای کارنامه باشد به هیچ وجه نباید و نمی‌تواند بگوید که اختیارات کم بود و یا اینکه نمی‌شود و نمی‌توانم .

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره عدم موفقیت روسای جمهور قبل در حل مشکلات کشور اظهار کرد: مثلاً فردی که حقوق خوانده یا فقط مسائل قضایی را بلد است، یا اینکه فقط در حوزه عمران کار کرده و یا مسائل فرهنگی را بلد است یافردی که یا نظامی گری کرده است دیگران برای او برنامه مینویسند و او بلد نیست انجام دهد؛ اما من نگران انجام وعده‌هایی که می‌دهم، نیستم.

مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی درباره میزان آگاهی‌اش از اوضاع مردم گفت: متاسفانه خیلی از وضعیت مشکلات مردم خبر دارم. امروز گرانی، بیکاری، نا امیدی به آینده اعصاب مردم را به هم ریخته است.

وی در پاسخ به اینکه اگر جای مردم بودید به شعارها و وعده هایی که این روزها مطرح می‌شود اعتماد می‌کردید؟ اظهار کرد: من مشروط بر اینکه شعارها بر مبنای برنامه باشد و فردی که حرف می‌زند بر اساس سابقه و تجربه اهل کار است به کاندیداها اعتماد می‌کردم. من قبل از شعارها و وعده ها رزومه خود را در اختیار مردم قرار می‌دهم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که چند درصد از مشکلات کشور را به دلیل تحریم ها می دانید گفت: درصد خیلی کمی از مشکلات مربوط به تحریم هاست؛ تحریم ها کند کننده کار است اما مانع کار نیست؛ بلکه بروکراسی موجود و کار نابلدی و قومی گرایی ها و خویشاوند سالاری ها مانع کار است.

مهرعلیزاده همچنین درباره ترکیب کابینه خود تاکید کرد: مشی دولت من اصلاح طلبی است؛ بر همین اساس هر کسی که دلسوز و آگاه و به دنبال خدمت به مردم باشد در دولت من جا دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه خود در زمینه یارانه و وعده ۵ برابر کردن یارانه برای ۵ دهک پایین جامعه خاطر نشان کرد: الان ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال به همه ده دهک یارانه میدهیم درحالی که سه دهک بالا نیازی ندارند. پول افزایش یارانه دهک های پایین الان موجود است اما در جیب واحد ها و شرکت‌هایی میرود که محصولات نهایی رابه قیمت جهانی به مردم میفروشند. این افزایش پرداختی یارانه را تا ماه دوم عملیاتی و ماه سوم به جیب مردم واریز می‌کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره وعده اجرایی کردن برنامه اقتصادی آلمان در ایران گفت: روسای جمهور  و تیم های هیئت دولت بلد نبودند این کار را بکنند. امروز اقتصاد بیماری که داریم به علت نداشتن برنامه دقیق و صحیح اقتصادی است. میتوانیم صد در صد برنامه اقتصادی آلمان را در کشور اجرا کنیم.

مهرعلیزاده در پایان اظهار کرد: بدون تعارف میگویم که اگر مردم ایران با بزرگواری دست به انتخاباتی صحیح و خوب بزنند، اطمینان دارم که زندگی برازنده برازنده و شرافتمندانه ایرانی را ایجاد خواهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.