جناح راست آمریکا در تسخیر ترامپ

پروفسور آنتونی پانکه، استادیار روابط بین‌الملل در دانشگاه ایالتی سن‌فرانسیسکو معتقد است، این بر عهده جناح چپ آمریکاست که در عوض غفلت ۴سال پیش خود، اکنون ترامپیسم مسلط بر جناح راست آمریکا را به چالش بکشد.

وی در یادداشتی برای الجزیره با عنوان « حکمرانی ترامپیسم  در جناح راست آمریکا » نوشته است: در جناح راست آمریکایی، ترامپیسم همچنان حکمرانی می‌کند. و این به عهده جناح چپ است که به آمریکا کمک کند تا آن را به حاشیه براند.

گزافه‌گویی نژادپرستانه برای جدا کردن مهاجران آسیب‌پذیر از باقی جامعه آمریکا، شکست واضح در انتخابات و سپس دروغ گفتن مکرر درباره وقوع تقلب در آن، داشتن پیوندهای روشن با شورشی که تاریخ بلند آمریکا در زمینه انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را منقطع کرد. این‌ها و دیگر اقداماتی که می توان تصور کرد مردم را از یک رهبر سیاسی دور و منفور کند؛ اما نه همیشه، دست‌کم نه وقتی که با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سر و کار داریم.

حتی پس از حذف از توییتر ، فیس بوک و یوتیوب ، ترامپ همچنان در بین جمهوری خواهان محبوب است ، یعنی رای دهندگانی که دیدگاه هایشان در جناح راست طیف‌های سیاسی قرار می‌گیرد، هنوز به میزان قابل توجهی حامی ترامپ هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «وحشت دموکرات ها از تحکیم قدرت ترامپیسم در آمریکا»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.