ادعای تازه رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی درباره ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که قدرت‌های غربی در نشست پیش روی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، از پیگیری قطعنامه‌ علیه ایران که در نشست قبل، پیش‌نویس آن را تهیه‌کرده‌ بودند، اجتناب خواهند کرد. 

به نوشته رویترز، دیپلمات ها روز جمعه گفتند: «با وجود عدم موفقیت تهران در توضیح آثار اورانیوم یافت شده در سه منطقه [ادعایی]، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده در نشست هفته آینده هیئت ناظر هسته ای سازمان ملل متحد برای صدور قطعنامه علیه ایران فشار نخواهند آورد».

به نوشته رویترز چنین قطعنامه‌ای می تواند تشدید تنش میان تهران و غرب را به دنبال داشته باشد  که مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که در وین جریان دارد را به خطر بیندازد.

در آخرین جلسه سه ماهه شورای حکام با حضور ۳۵ کشور عضو آژانس، سه قدرت اروپایی با حمایت ایالات متحده، پیش نویس قطعنامه ای را در انتقاد از ایران تهیه کردند اما به دلیل اعلام گفتگوهای جدید، رافائل گروسی ، رئیس آژانس، آن را به طور رسمی ارائه ندادند.

بنا بر گزارش رویترز آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز دوشنبه گزارش داد، ایران در گفتگوها درباره منشأ آثار یافت‌شده که احتمال می رود با فعالیت‌های دیرینه قبل از توافق مرتبط باشند، نتوانست توضیح جدید و قانع‌کننده ارائه دهد. به دنبال این گزارش بود که احتمال فعال شدن غربی ها برای پیگیری قطعنامه یادشده مطرح شد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «عقب‌نشینی غرب از صدور قطعنامه علیه ایران» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.