قول کاندیداها درباره مسکن قابل اجرا نیست

فریبرز ناطقی الهی در یادداشتی نوشت: سالهاست در خصوص مسکن، مسکن ملی و یا ارزان قیمت هر روز در خبرها شاهد بحث های زیادی هستیم.

بعد از طرح هر یک از مدل ها فقط با لق لقه زبان و بی مطالعه عمیق  و ساخت آنها، عموما نارضایتی ها،گله ها و ... در همان رسانه ها را چند سال بعد از شروع عملیات ساخت باز  شاهدیم. نمی دانم تا کی می شود به این وضع ادامه داد؟! خیلی از کشورها این مشکل را محو یا به حداقل رسانیده اند!  اینکه چرا ما نمی توانیم داستانهای زیادی دارد که بحث اینجا و برای کسی که می خواهد راه گشا و از راز حل مشکل سخن بگوید مسلما نمی تواند زیاد جالب باشد.

روزهای انتخاباتی است و هر یک از کاندید های محترم طرحی را برای رفع این مشکل پیشنهاد می دهند. به عنوان یک مهندس با دقت و با مطالعه عرض می کنم هیچکدام قابل اجرا نیست، مسلما نیت ها خیر است ولی تحت هیچ شکلی اجرایی نیستند! افرادی اطلاعات غلط به این کاندیدها انتقال می دهند که حداقل در دوره بعدی برایشان بسیار گران تمام خواهد شد. یک نفر بالاخره باید حرف حق را در جامعه انعکاس و بگوید که لا اقل اتمام حجتی باشد.

اشتباهات زیادی در این مقوله تا به امروز صورت گرفته که این نیاز مبرم کشور به این صورت ابتر مانده، همه اینها مطالعه و شناسایی شده است. تنها یک عزم جدی، تفویض اختیارات تام البته با حسابرسی و نظارات کامل، تخصیص زمین رایگان یا بسیار کم قیمت در کنار هر شهری که نیازمند مسکن بیشتر است، با هر وزیر و ریس جمهوری قابل حل است. همانگونه که در تیتر آوردم بله ١٠٠ درصد؜ قابل حل است.  وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.