یکی از اولویت‌های سعید جلیلی از زبان رئیس ستاد انتخاباتی‌اش

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری توزیع عادلانه ثروت را یکی از اولویت‌های سعید جلیلی برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: همواره توزیع ناعادلانه ثروت محل گلایه مردم در استان‌های محروم کشور از جمله بوده است، به‌دلیل توزیع ناعادلانه ثروت در کشور برخی از استان‌ها برچسب کم‌برخوردار خورده‌اند، باید نگاه به مرکز و پیرامون آن تغییر پیدا کند تا امکانات و منابع در تمامی نقاط کشور به عدالت توزیع شود.

احسان قائدی با اشاره به برنامه‌های سعید جلیلی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اداره کشور، اظهار کرد: این کاندیدای ریاست جمهوری پیش از سال ۱۳۹۲ برای ورود به عرصه انتخابات برنامه‌های متعددی را برای اصلاح امور کشور تدوین کرده بود.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری افزود: سعید جلیلی معتقد است، شخص رئیس جمهور باید یک نگاه راهبردی و کلان نسبت به فضای مدیریتی و اجرایی کشور داشته باشد، به همین دلیل از سال ۱۳۹۵ یک جریان در حول محور این کاندیدای ریاست جمهوری شکل گرفت و این جریان تک تک استان‌های کشور را از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی اضافه کرد: سعید جلیلی به ۱۲۰ منطقه شناسایی شده توسط این جریان سفر کرد، به جرات می‌توان ادعا کرد تنها کاندیدایی که بر تمامی مشکلات، موانع توسعه و ظرفیت‌های کشور به تفکیک شهرستان و شهرهای بزرگ اشرافیت دارد، سعید جلیلی است، او تمام اولویت‌های استان‌ها را شناسایی کرده است و نسبت به موانعی که جلوی پیشرفت و توسعه در مناطق مختلف کشور را  گرفته، آگاهی دارد، همچنین وی کاملا به فضای حاکم در چهارمحال و بختیاری و موانع توسعه این استان اشرافیت دارد.

قائدی در ادامه با تاکید بر اینکه سعید جلیلی برای تک تک حوزه‌های اداره کشور اعم از آموزش و پرورش، سیاست خارجی، حوزه مسکن، حوزه نظامی، سلامت و ... برنامه عملیاتی تدوین کرده است، یادآور شد: او برای حوزه سلامت برنامه‌ جامعی ارائه داده است، بسیاری از متخصصان حوزه سلامت معتقدند این برنامه بسیار دقیق، کامل و آگاهانه تدوین شده و همچنین قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن را دارد و قطعا سلامت را به‌صورت فزآینده‌ای در کشور رشد می‌دهد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان با تاکید بر اینکه مطالبه اول دغدغه‌مندان چهارمحال و بختیاری خروج این استان از وضعیت فعلی است، گفت: متاسفانه این استان رتبه بالایی را در بحث بیکاری، تورم، فلاکت، آسیب‌های اجتماعی و ... را به خود اختصاص داده، همچنین شاخص تولید در این استان نسبت به سایر استان‌های  توسعه‌یافته کشور بسیار پایین است و سهم اندکی در صادرات غیرنفتی دارد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های محروم در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم این استان از رئیس جمهور آینده این است که نگاه مسئولان رده بالا به استان‌های محروم و دور از پایتخت تغییر پیدا کند، سعید جلیلی با دغدغه به‌دنبال حل مشکلات در کشور و به‌ویژه استان‌های کم‌برخوردار است و برای همین منظور چهار اولویت اصلی توسط تیم تخصصی او در برنامه عملیاتی‌اش برای اداره کشورمورد توجه گرفت.

بروکراسی اداری یکی از موانع پیش‌رو برای چرخش چرخ تولید در کشور است

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اولویت اصلی سعید جلیلی برای حل مشکلات موجود در کشور اصلاح ساختار اداری و غلبه بر دیوان‌سالاری حاکم بر مدیریت کشور است، این کاندیدای ریاست جمهوری اعتقاد دارد تا زمانی که ساختار اداری کشور اصلاح نشود نمی‌توان به توسعه، پیشرفت و حل مشکلات امیدوار بود.

وی ادامه داد: بروکراسی اداری یکی از موانع پیش‌رو برای چرخش چرخ تولید در کشور است، برخی از مسئولان پیش پای تولیدکننده و سرمایه‌گذار سنگ‌اندازی می‌کنند، برای تحقق شعار سال باید روند صدور مجوزات سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی تسهیل شود.

قائدی با اشاره به برنامه‌های سعید جلیلی در حوزه مسکن، بیان کرد: این کاندیدای ریاست جمهوری معتقد است، می‌توان با رونق در بخش مسکن، تولید را در کشور افزایش داد، همچنین می‌توان با اصلاح اشکالات مسکن مهر موجب رونق در حوزه ساخت و ساز مسکن و بالتبع آن تولید شد.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر تولید در کشور به چند برابر افزایش پیدا کند، می‌توان محصولات تولیدی که مازاد بر نیاز کشور است را به کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج‌ فارس صادر کرد، ظرفیت‌های خوبی در بازارهای کشورهای سوریه و عراق برای صادرات محصول وجود دارد که متاسفانه در دولت‌های قبل به این مسئله توجه جدی صورت نگرفته است.

وی توزیع عادلانه ثروت را یکی از اولویت‌های سعید جلیلی برای ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: همواره توزیع ناعادلانه ثروت محل گلایه مردم در استان‌های محروم کشور از جمله چهارمحال و بختیاری بوده است، به‌دلیل توزیع ناعادلانه ثروت در کشور برخی از استان‌ها برچسب کم‌برخوردار خورده‌اند، باید نگاه به مرکز و پیرامون آن تغییر پیدا کند تا امکانات و منابع در تمامی نقاط کشور به عدالت توزیع شود.

قائدی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سعید جلیلی توجه به استان‌های کم‌برخوردار است، او معتقد است سیستان و بلوچستان می‌تواند به قطب اقتصاد و چهارمحال و بختیاری نیز به قطب گردشگری منطقه تبدیل شود، برای توزیع عادلانه ثروت در کشور این کاندیدا طرح بسته ثروت را برای خانوارها در نظر گرفته است تا تمامی خانوارهای ایرانی به‌طور کاملا مساوی از حامل‌های انرژِی در کشور بهره‌مند شوند و اگر خانواری از بسته خود استفاده نکرد، می‌تواند این بسته را به‌فروش برساند.

جلیلی در سیاست خارجی به‌دنبال تهدیدزدایی است تا تنش‌زدایی

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سعید جلیلی به‌دلیل حضور در وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی تخصص کافی در خصوص امورات مربوط به سیاست خارجی را دارد، تصریح کرد: او معتقد است در بحث سیاست خارجی به‌جای اینکه به‌دنبال تنش‌زدایی برویم باید به‌دنبال تهدیدزدایی باشیم، شاهد بودیم سیاست تهدیدزدایی در مباحث نظامی در چند سال اخیر منجر به پیشرفت در این حوزه و سیاست تنش‌زدایی در بحث انرژِی هسته‌ای باعث عقب‌گرد در این صنعت شد.

وی ادامه داد: فعال کردن کارگروه اقتصادی در سفارتخانه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی سعید جلیلی برای افزایش تولید داخلی در کشور و صادرات است.

قائدی با بیان اینکه عده‌ای از مردم کشور به‌دلیل ضعف‌های مدیریتی و مشکلات موجود در کشور با صندوق رأی قهر کرده‌اند، گفت: باید به مردم بگوییم اگر امروز شخص اصلحی را که برای اداره کشور برنامه عملیاتی دارد، انتخاب کنند، می‌توانند شاهد تغییر در وضعیت کنونی کشور باشند، اگر رئیس جمهوری با آرای پایین انتخاب شود، قطعا مقبولیت کمتری برای ورود به عرصه مدیریت کشور خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در دوره‌های قبل برای جذب آرای مردمی شعارهای پوپولیستی سر می‌دادند و مسئله مهم کشور از جمله معیشت و اقتصاد در برنامه آن‌ها جایگاهی نداشت، مردم باید در انتخابات به کاندیدایی رای بدهند که برای حل مشکلات ریز و درشت کشور از جمله معیشت، سلامت، اشتغال و ... برنامه عملیاتی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.