وضعیت هوای امروز تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه امروز (۱۵ خرداد ۱۴۰۰) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل خواهد بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۰) کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل خواهد بود. وزش باد مؤثر طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش یافته و می‌تواند سبب کاهش کیفیت هوا شود.

با استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه انتظار می‌رود که در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌قبول قرار بگیرد. کاهش تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) سبب انباشت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا نسبت به شب گذشته خواهد شد، با این حال باتوجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا گردد. با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی یکشنبه شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۶۲ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.