محسن رضایی به دولت با یک هزار تومانی حمله کرد/رئیسی: نقدینگی نباید به سمت ارز، طلا و زمین برود

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم، رسما آغاز شد.

سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده این دور از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

با قرعه کشی مجری مناظرات، ابراهیم رئیسی اولین کاندیدایی بود که به سوالات پاسخ داد.

حیدری مجری مناظرات از ابراهیم رئیسی درباره موانع تولید پرسید که رئیسی پاسخ داد:

موانع تولید از مسائل مهمی است که تولید کنندگان با آن مواجه هستند. تولیدکنندگانی که با اندیشه و انگیزه وارد این عرصه می شوند اما دچار مشکل شده اند. ما برای اینکه تولید رونق پیدا کند باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و از طریق دیگر جذابیت امور اقتصادی غیرمولد را بکاهیم.

اینکه نقدینگی و پول ها به سمت ارز و طلا و زمین برود باید جاذبه خود را از دست بدهند و جاذبه تولید ایجاد شود. این هم نیازمند سازوکار است. وقتی می گوییم جذابیت نداشته باشد به معنی این نیست که مانع ایجاد کنیم بلکه باید سازوکارهایی مانند مالیات برای کارهای غیرمولد ایجاد کنیم و از مالیات تولیدکنندگان بکاهیم. باید این مالیات را با شیب ملایمی پایین بیاوریم. 

باید مساله تولید را در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکلی نداشته باشد. صدور مجوز برای تولیدکننده خودش ایجاد مانع می کند. سازوکارهای فعلی برای مجوزها باید تویدکنند را موفق کند.  باید کاری کنیم که قاچاق به عنوان یک مانع تولید به حداقل مممکن برسد. باید نقدینگی به سمت تولید برود.

حمله محسن رضایی به دولت با یک هزار تومانی/رئیسی: نقدینگی نباید به سمت ارز، طلا و زمین برود

محسن رضایی دومین کاندیدایی بود که مورد سوال قرار گرفت. از محسن رضایی درباره فرآیند بودجه ریزی کشور پرسیده شد که پاسخ داد؛

8 سال پیش در همین مکان در مقابل آن کلید بی خاصیت یک هزار تومانی را نشان دادم و گفتم اگر اوضاع به این صورت ادامه یابد این پول ملی سقوط می کند. به جیب تان نگاه کنید به یارانه و حقوق کارگران و کشاورزان و درامد مردم بازاری نگاه کنید امروز چه وضعی در کشور داریم. چرا اینطور شده است؟

باید به این سوال پاسخ دهید که چرا باید مردم ما در زباله گردی یا نان قرضی یا مشکلات دیگر دست و پنجه نرم کنند. وقتی مطالعه می کنیم می بینیم رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است. هرجا مشکلی برای دولت پیش بیاید دست در جیب مردم می کند. از اقدامات بانک مرکزی و همتی بلایی بر سر کسری بودجه آوردند و با هر مشکلی دست در جیب مردم می کنند و بودجه دولت را تامین می کنند می خواهید ارزش پول ملی ثابت بماند. 

آیا باید بودجه کشور را با دست کردن در جیب مردم تامین کرد؟ در مسئله بورس دولت آمد از راه غیر قانونی را برای کسر بودجه خودش در پیش گرفت نرخ سود بانکی را به غلط تعیین کردند این پول‌ها از از بانکها به سمت بورس آمد و بدون حساب و کتاب تشویق کردند و بعد از اینکه تامین مالی کردن برای بودجه کشور مردم را در زمین آسمان رها کردند آیا این تنظیم بودجه کشور آیا بودجه کشور دست کردن در جیب مردم است که باید تامین شود و زندگی مردم باید دولت جدا باشد یکی از خطاهایی که در انقلاب پدیده وجود آمده است چرا دولت چرا قطار انقلاب باید به اسکوتر تبدیل شده باشد

حمله محسن رضایی به دولت با یک هزار تومانی/رئیسی: نقدینگی نباید به سمت ارز، طلا و زمین برود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.