سعید جلیلی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای محرومیت زدایی و تغییر چهره مناطق کم برخوردار دارید  گفت:

برای محرومیت‌زدایی قبل از اینکه طرح اقتصادی داشته باشید باید این نگاه را داشته باشید که قائل به محرومیت‌زدایی هستید یا نه. یکی از مشکلات سال‌های گذشته این بود که مردم و محرومین در اولویت نبودند.

 یکی از بحث‌های مهم در اقتصاد این است که اگر صحبت از جمهوری اسلامی می‌کنیم این است که جمهور مردم را در اقتصاد دخیل کنیم.

 موقع انتخابات بالگرد می‌فرستیم به مناطق محروم و رأی آن‌ها را می‌گیرم اما آیا در اقتصاد هم به همین شکل، آن‌ها را وارد امور می‌کنیم و سهم‌شان را می‌دهیم یا خیر.

اگر نگاه محرومیت‌زدایی را نداشته باشید به یک سری کارهای نمایشی روی خواهید آورد.

 برای محرومیت زدایی باید طرح و برنامه داشته باشید، اما قبلش از طرح و برنامه باید اراده داشته باشید.

 چند طرح اساسی داریم که محرومیت را به حداقل می‌رساند و حق مردم را در عرصه‌های مختلف بویژه در سهمی که در مصرف انرژی باید داشته باشند به آن‌ها بدهیم. برای این موضوع طرحی با عنوان طرح وان یا واحد انرژی را در نظر گرفته‌ایم.

 طرح دوم سبد غذایی است. آحاد جامعه در روز ۲۵۰۰ کالری انرژی لازم باید دریافت کنند آن هم در طیفی از غذاها که برای این موضوع برنامه‌ای تهیه شده که چگونه این کالاها به خوبی توزیع بشود که متأسفانه بر اساس سیاست‌های عدم نگاه به محرومیت به وضعیت نامطلوبی دچار شده است.

در بحث‌های تفریح و سلامت هم برنامه‌هایی داریم. طرح مفصلی درباره موضوع سفر داریم که چگونه با همین بودجه فعلی مردم را از سفر رایگان برخوردار کرد. طرح بعدی ما درباره سلامت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.