تاکید بایدن بر شرکت ندادن پکن در تعیین قوانین تجارت جهانی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، چین نباید در تعیین و توسعه قوانین مربوط به تکنولوژی و تجارت جهانی شرکت داده شود.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای که توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، نوشت: در جریان سفر به بروکسل، با رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا دیدار و درباره اینکه چطور آمریکا و اروپا می‌توانند با یکدیگر همکاری نزدیکی در زمینه چالش‌های جهانی داشته باشند، مذاکره خواهم کرد. ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که دموکراسی‌های بازار و نه چین یا هیچ کس دیگری، قوانین قرن بیست و یکم پیرامون تکنولوژی و تجارت را خواهند نوشت. ما هدف یک اروپای کامل، آزاد و در صلح را دنبال خواهیم کرد.

بایدن تاکید کرد: این به دموکراسی‌های پیشرو جهان بستگی دارد تا جایگزینی با استاندارد بالا را به جای چین به منظور ارتقاء زیرساخت‌های طبیعی، بهداشتی و دیجیتال پیشنهاد دهند.    

جو بایدن روز پنجشنبه با امضای فرمانی اجرایی سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در تعدادی از شرکت‌های چینی دارای ارتباطات ادعایی با بخش‌های نظامی و جاسوسی این کشور را ممنوع کرد. این دستور اجرایی دولت بایدن لیست منتشر شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را گسترش می‌دهد و به جای ۴۴ شرکت ۵۹ شرکت چینی را هدف می‌گیرد. این دستور اجرایی از دوم اوت به اجرا در می‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.