ماسک و چین بازار بیت‌کوین را زمین گیر کردند

ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ریزش قیمت ها را تجربه کردند و در این بین ارز دیجیتال بیت کوین ریزش قیمت ۴ درصدی را در این مدت تجربه کرد.

پس از مثبت ماندن بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته امروز ریزش قیمت ها در این بازار از سر گرفته شد و در این بین ارز دیجیتال بیت کوین بیشترین ریزش قیمت ها را در این مدت تجربه کرد به طوری که قیمت این ارز دیجیتال در این مدت ۴ درصد کاهش پیدا کرد که موجب کاهش ۶۷۶ میلیارد دلاری ارزش بازار آن شد در حال حاضر بیت کوین به قیمت ۳۶ هزار و ۳۶۱ دلار رسیده است؛ گفتنی است که قیمت بیت کوین با وجود ریزش های اخیر آن کماکان ۱.۷ درصد بالاتر از قیمت آن در هفته گذشته است.

حجم معاملات بیت کوین در چندهفته اخیر با توجه به روی گرداندن رئیس تسلا از این ارز دیجیتال و محدودیت های بانک مرکزی چین بر روی معاملات ارزهای دیجیتال کاهش چشمگیری پیدا کرده است به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱ میلیون بیت کوین در بازار جهانی به ارزش ۳۶ میلیارد دلار جابجا شده که نسبت به گذشته خیلی حجم خوبی به شمار نمی رود. تعداد بیت کوین های استخراج شده در جهان هم امروز به ۱۸ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۱۲ واحد رسیده است.

سقوط آزاد قیمت بیت‌کوین در یک روز/ ماسک و چین بازار بیت‌کوین را زمین گیر کردند

اما ریزش قیمت ها تنها به بیت کوین محدود نمی شود و روند قیمت ها در بازار دیگر ارزهای دیجیتال نیز در 24 ساعت گذشته نزولی بوده است به طوری که اتریوم در این مدت ۲.۵ درصد ریخت و به قیمت ۲۷۳۵ دلار کاهش یافت و باینانس کوین هم که دیروز جایگاه سومین ارز مجازی از نظر کل ارزش بازار را از آن خود کرده بود این جایگاه را از دست داد و ۶.۶۷ درصد سقوط کرد و هم اکنون با قیمت ۳۹۳ دلار در حال معامله است و در این بین کاردانو و داج کوین هر کدام ۴.۲ و ۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند و به ترتیب ۱.۶۹ و ۳۷ سنت در حال معامله هستند.

ارزش کل بازار جهانی ارزهای مجازی هم از ۲۴ ساعت گذشته ۴.۵۹ درصد کاهش یافته و حالا به ۱۶۳۸ میلیارد دلار رسیده است. در همین مدت در بازار ۱۰۰ میلیارد دلار خرید و فروش ارزهای مجازی انجام شده که حجم زیادی به شمار نمی رود. تعداد ارزهای مجازی در حال معامله هم امروز به ۱۰۲۹۶ نوع رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.