این آپارتمان‌‌‌ها در  پایتخت چوب حراج خورده‌اند

آمارهای بانک مرکزی از تداوم عقب نشینی قیمت مسکن طی دو ماه نخست سال خبر می دهد اما برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند که ریزش قیمتی در کار نیست و دربازاری که شاهد افت خرید و فروش هستیم و بیشتر خانه هایی که به دلیلی ارزان تر از نرخ منطقه برای فروش گذاشته شده اند ، معامله می شوند و فایلهای مناسب عقب نشینی قیمتی نداشته بلکه رشد قیمت نیز داشته اند .

بررسی میدانی فایل های فروش هم  نشان می دهد تعداد فایل های سبز (آپارتمان هایی که زیر قیمت منطقه برای فروش گذاشته شده اند) نسبت به دو ماه گذشته افزایش داشته است. هر چند تعداد فایل هایی که بالاتر از متوسط قیمت منطقه پیشنهاد شده اند نیز تعدادشان بالا است اما به نظر می آید تعداد خانه هایی که قیمتشان ارزان تر است بیشتر بوده ،بررسی دقیق تر این فایل ها مشخص می کند بسیاری از این آپارتمان ها یا سند قولنامه ای دارند یا فاقد پارکینگ هستند و برخی از آنها نیز در مجتمع های فاقد آسانسور و یا طبقات بالا قرار دارند. البته در میان فایل های سبز مورد بررسی ، مواردی نیز در طبقه زیر همکف قرار داشتند.  

به طور مثال آپارتمانی سی ساله در خیابان شریعتی نرسیده به سینما ایران که ۹۸ متر متراژ آن است یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون برای فروش گذاشته شده که سند آن قولنامه‌ای است. یا آپارتمان دیگری در سبلان شمالی که ۴۲ متر متراژ دارد و ۲۰ سال قدمت آن است ۸۵۰ میلیون تومان. آپارتمان دیگری در خیابان رودکی متری ۲۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده با وجود آن که این آپارتمان بیش از ۱۰۰ متر متراژ دارد به دلیل نقشه نامناسب نه سالن پذیرایی بزرگی دارد و هم تک خواب است که کمتر خریداران راغب به خرید آن هستند.

 لیست آپارتمان هایی که زیر قیمت منطقه برای فروش گذاشته شده اند.IMG_20210606_184112_438

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.