رشد قیمت 44 درصد نمادهای بازار سهام؛

بورس به تعادل رسید

کدخبر: ۴۱۷۴۷۶
داده‌های معاملات روز دوشنبه نشان می‌دهد که بازار سهام به وضعیت تعادلی نزدیک شده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با صعود 8 هزار و 586 واحدی به رقم یک میلیون و 157 هزار و 229 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 792 واحد رشد کرد و در سطح 383 هزار و 829 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 16 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 720 واحد رسید.

تعادل در بازار

در اولین روز کاری هفته دو سمت صعودی و نزولی بازار به تعادل نسبی رسید. امروز 44 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند و 48 درصد نمادها با افت قیمت مواجه شدند. همچنین ارزش مازاد عرضه نیز به کمترین رقم در 45 روز کاری گذشته رسیده است. علاوه بر این پس از 4 روز کاری شاهد مثبت شدن رقم خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار بودیم و 109 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد. بنابراین داده‌های بازار نشان از تعادل نسبی در بورس دارد. 

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام غکورش (صنایع غذایی کورش)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 117 میلیارد تومان بود. پس از غکورش، شپدیس (پتروشیمی پردیس) و کاما (باما) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فولاد»، «تاپیکو» و «شپدیس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و شپنا و غزر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار

در روز صعود شاخص‌های بازار  قیمت سهام تمام نمادهای خودرویی بورس افزایش یافت. نمادهای بزرگ این گروه مانند خودرو، خساپا، خبهمن و خگستر سبزپوش شدند و از عوامل رشد شاخص کل بودند. 

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 493 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 78 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 385 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 14 درصد کاهش یافت و در رقم 316 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 361 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 45 روز کاری گذشته از 14 فروردین تاکنون است.

شرکت داروسازی برکت (با نماد معاملاتی برکت) با صف‌ خرید 56 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از برکت، فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 84 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، خزر (فنرسازی زر) و سصفها (سیمان اصفهان) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید