هشدار سازمان جهانی بهداشت: کرونا در آینده نزدیک نمی‌رود

همچنین در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

روند کاهشی کرونا در تهران

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره وضعیت کرونا گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت روند بیماری کووید ۱۹ در استان تهران ارائه شد که نشان میداد میزان بستری ها تا صبح امروز در استان تهران ۴۱۲۰ نفر بوده است.

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد ظرف سه چهار روز اخیر روند کاهشی قبلی با شیب کاهشی مواجه شده و ظرف این ۴ روز تعداد بستری ها در رِنج ۴۰۰۰ نفر قرار گرفته است‌، لذا باید رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با شدت بیشتری پیگیری کنیم تا روند کاهشی گذشته ادامه داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت؛ کرونا به زودی از بین نمی‌رود

در این میان آن طور که سازمان جهانی بهداشت امروز هشدار داد،  از بین رفتن ویروس کرونا در سطح جهانی در آینده‌ای نزدیک ممکن نیست و به نظر می‌رسد همچنان باید منتظر اعلام آمارهای سیاه روزانه کرونا باشیم.

دیوید نابارو فرستاده ویژه سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با اپیدمی کرونا اظهار کرد: بشریت باید نحوه همزیستی با ویروس کرونا را یاد بگیرد.

او افزود: از بین بردن ویروس در حال حاضر برای جهان هدف منطقی نیست؛ شهروندان باید بتوانند دستکم تا مدتی با آن همزیستی کنند: هر زمان که موارد ویروس به طور ناگهانی افزایش یابد، این تصور وجود دارد که سویه جدیدی از ویروس ظهور کرده است و این تعجب آور نخواهد بود. 

ردپای کرونا در چین؛ قبل از اعلام جهانی شیوع کرونا، واکسن آن را ساخته بودند؟

از سویی امروز دیلی میل خبری را منتشر کرد که برخی تردیدها درباره نحوه به وجود آمدن ویروس کرونا را افزایش می‌دهد. 

یوشن ژو، عضو ارتش خلق چین ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ واکسن را در اداره مالکیت‌های معنوی به ثبت رسانده بود. فاصله ۵ هفته‌ای میان اعلام و ثبت اختراع و دوستی نزدیک «ژو» با معاون آزمایشگاه ووهان نشان می‌دهد چین زودتر از آنچه اعتراف کردند، از وجود ویروس اطلاع داشته‌اند.

«ژو» به طور مرموزی در ماه می ۲۰۲۰، سه ماه بعد از ثبت اختراع خود درگذشت.

افراد واکسینه شده، در صورت داشتن علائم باید آزمایش کرونا بدهند

همچنین آن طور که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ایالات‌متحده (CDC) اعلام کرده است، اگر افراد به‌طور کامل واکسینه شوند حتی اگر در معرض فرد مبتلا به کووید قرار گیرند نیازمند تست کرونا نیستند مگر این‌که علائمی مانند تب، سرفه و یا خستگی داشته باشند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ایالات‌متحده اعلام کرده است، افراد واکسینه شده می‌توانند از غربالگری معمول محل کار خارج شوند، البته بسیاری از شرکت‌ها چنین غربالگری ندارند اما بررسی بیشتر برای افرادی که در پناهگاه بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کنند و یا برای زندانیان به دلیل خطر بیشتر انتقال توصیه می‌شود. این راهنمای جدید منعکس‌کننده نتایج تحقیقاتی است که بیان می‌کند، افراد واکسینه شده در معرض خطر کمتری از بیماری سخت و شدید قرار دارند و اگر به عفونت مبتلا شوند ویروس را کمتر به دیگران انتقال داده و علائم آنان احتمالا خفیف‌تر است.

پاسخی علمی وزارت بهداشت به ادعای مغناطیسی شدن بدن بر اثر تزریق واکسن‌ کرونا

از سویی امروز اونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ادعای مغناطیسی شدن بدن انسان بر اثر تزریق واکسن‌های کرونا را به صورت علمی بررسی و آن را رد کرد. 

بررسی کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ وزارت بهداشت در گزاره برگ شماره ۲۸ نشان می‌دهد، اگر این واکسن‌ها قابلیت ایجاد یک میدان مغناطیسی را در بدن داشته باشند یا باید محتویات خود واکسن‌ها خواص مغناطیسی داشته باشند یا اینکه خاصیت مغناطیسی را در بدن القا کنند. پس ابتدا به بررسی ترکیبات تشکیل دهنده تعدادی از واکسن‌های رایج کووید- ۱۹ می‌پردازیم که از منابع معتبر جهانی نظیر CDC و FDA قابل استعلام هستند.

در واقع، ترکیبات این واکسن‌ها شامل مولکول‌های زیستی، نوکلئیک اسیدها، لیپیدها، قندها و بافرهایی هستند که در بسیاری از داروهای دیگر و گاهی حتی در مواد غذایی نیز وجود دارند. واضح است که این ترکیبات به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر نیز قادر به ایجاد میدان مغناطیسی در بدن انسان نیستند و اصولاً ماهیت این ترکیبات ارتباطی با القای میدان‌های مغناطیسی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.