نام ۹ شهروند کانادایی در فهرست سیاه روسیه قرار گرفت

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه نام ۹ شهروند کانادایی به دلیل اتخاذ سیاست «ضد روسی» از سوی دولت کانادا در فهرست سیاه این کشور قرار گرفته‌اند، بر آمادگی مسکو جهت توسعه روابط با اُتاوا بر مبنای احترام متقابل تأکید کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این تصمیم در پاسخ به «تحریم‌های غیرقانونی» گرفته شده که دولت کانادا در ۲۴ اُم مارس ۲۰۲۱ به بهانه آزار و اذیت ادعایی آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس روس وضع کرده است.

فهرست افرادی که از ورود به روسیه برای مدت زمان نامحدود منع شده‌اند، شامل «دیوید لامتی» وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا، «جودی توماس» معاون وزیر دفاع ملی، «آن کلی» کمیسیونر خدمات زندان‌ها، «برندا لوکی مارسی سورکس»کمیسیونر پلیس سواره پادشاهی کانادا، «دومینیک لی بلانک» وزیر امور بین دولتی، «مایکل رولئو» معاون وزیر ستاد مشترک وزارت دفاع، «برایان برنان» معاون کمیسیونر پلیس سواره پادشاهی کانادا و همچنین «اسکات بیشاپ» فرمانده قرارگاه اطلاعاتی نیروهای ارتش کانادا می‌شود.

زاخاروا همچنین تأکید کرد که مسکو نسبت به توسعه روابط با اتاوا بر مبنای احترام متقابل آمادگی دارد، «به ویژه با تأکید بر همکاری در حوزه‌های منافع مشترک همچون پیوندهای تجاری، منطقه‌ای و شمالگان».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.