جف بزوس به فضا می‌رود

به گزارش نیویورک‌تایمز، جف بزوس که به تازگی از مدیریت اجرایی شرکت آمازون کناره‌گیری کرده سرانجام ایلان ماسک را در نبرد میلیاردرهای دارای شرکت‌ موشک‌سازی شکست خواهد داد.

بزوس که بنیانگذار آمازون است روز دوشنبه اعلام کرد که ماه آینده زمانی که موشک شرکت بلواوریجین اولین سفر دارای خدمه خود را انجام دهد با این موشک به فضا خواهد رفت و برادرش نیز او را در این سفر همراهی می‌کند.

اسپیس ایکس و ویرجین گالاکتیک که شرکت‌های رقیب بلو اوریجین نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند مسافرانی به فضا بفرستند.

بزوس می‌گوید که ممکن است پس از این سفر او تبدیل به آدمی جدید شود.

این سفر توجه‌ها را به سمت بلواوریجین که به تازگی رقابت را به اسپیس ایکس برای انجام برنامه‌ی فضایی ناسا واگذار کرده و نسبت به سایر شرکت‌ها رویکرد کندتری در ساخت وسایل نقلیه فضایی خود داشته است جلب خواهد کرد.

دستاوردهای بلواوریجین بسیار عقب‌تر از اسپیس‌ایکس است. اسپیس‌ایکس بیش از یک دهه است که به طور دائم در حال ارسال موشک‌های فالکون۹ خود است  و خدمه و محموله‌های ناسا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند در حالی که بلواوریجین تاکنون تنها ۱۵ پرواز آزمایشی بدون خدمه انجام داده است.

شرکت جف بزوس ماه گذشته اعلام کرد که سرانجام آماده ارسال انسان‌ها به فضا است و در پرواز بعدی در تاریخ ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) این کار را انجام خواهند داد.

موشکی که برادران بزوس با آن سفر خواهند کرد آلن شپرد نام گرفته است. این پرواز از مرکز بلواوریجین در تگزاس غربی انجام خواهد شد و هنگامی که موشک در فاصله‌ی ۴۷ مایلی قرار بگیرد کپسول حاوی مسافران از آن جدا می‌شود و فضانوردان به مدت ۳ دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و سپس کپسول به زمین باز می‌گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.