اسماعیل هنیه وارد قاهره شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به منظور گفت‌و‌گو در زمینه‌های مختلف وارد قاهره شده است.

در بیانیه مذکور آمده است که اسماعیل هنیه در صدر هیأتی از اعضای ارشد این جنبش و در پاسخ به دعوت مقامات مصری به منظور گفت‌و‌گو درباره تحولات سیاسی و میدانی مختلف به‌ویژه در ارتباط با نبرد «شمشیر قدس» وارد قاهره شده است.

بر اساس این بیانیه، «صالح العاروری» معاون رئیس جنبش حماس، «موسی ابو مرزوق»، «عزت الرشق»، «محمد نزال»، «روحی مشتهی»، «حسام بدران»، «زاهر جبارین» دیگر اعضای دفتر سیاسی حماس هنیه را در این سفر همراهی کرده‌اند.

روزنامه «الاخبار»،‌ روز گذشته، در ارتباط با سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر گزارش داد که قاهره از دبیران کل نوزده گروه فلسطینی مستقر در نوار غزه خواسته است که در نشستی برای گفت‌و‌گو در قاهره شرکت کنند.

بر اساس گزارش مذکور، «عبدالفتاح السیس» رئیس‌جمهور مصر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر نشست مذکور نظارت خواهند کرد.

برخی از منابع خبری اخیر در این خصوص گزارش دادند که قرار است پرونده تبادل اسرا و تثبیت آتش‌بس در نوار غزه از مهم‌ترین مسائل نشست مذکور باشد.

منابع جنبش حماس نیز به الاخبار در این رابطه خبر دادند که این جنبش تنها زمانی با حضور در این گفت‌وگوها موافقت می‌کند که نخستین گام، سامان‌دهی وضعیت داخلی فلسطین باشد 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.