حملات زاکانی به دولت روحانی در دومین مناظره

علیرضا زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه برای وضعیت جمعیت کشور گفت: 

موضوع جمعیت در کشورمان به نقطه بحرانی رسیده که نیازمند تمهیدات خاص است.

نرخ رشد جمعیت الان به ۸ دهم درصد رسیده که بحرانی است و در حوزه باروری نیز از ۶.۹ درصد در سال ۶۰ به ۱.۷ در حال حاضر رسیده ایم که باید به ۲.۱ برسانیم تا از این وضعیت خارج شویم.

 در حوزه فرهنگ و اجتماع ۴ خط تلاش را دنبال می‌کنیم که عبارتند از؛ تعلیم و تربیت، خانواده، احیای ورزش و تندرستی، محیط زیست.

 الان ۳.۵ میلیون زوج نابارور داریم و ۸۰ مرکز باروری داریم که در یک نوبت طولانی با هزینه‌های گزاف قرار می‌گیرند؛ بیمه کردن زوج‌های نابارور و تحت درمان، اولین اقدام ما خواهد بود تا هزینه‌هایشان کاهش یابد.

 سال ۸۴ یک پیمایشی انجام شد که در آن ۷۰ درصد مردم می‌گفتند قائل به ۲ فرزندی هستند؛ در سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد ۳ فرزندی را مطلوب می‌دانند، اما گفته‌اند از عواقب آن می‌ترسند!

 کاری که دولت جناب آقای روحانی کرد باعث شد تا پوشک بچه یک میلیون تومان در سه سال ۳۶ میلیون تومان هزینه داشته باشد. کاری کرده اند که ۲۸ درصد حقوق مردم در شهرستان‌ها و ۵۸ درصد در تهران را به خانه اختصاص بدهند.

 لذا علاوه بر اقدامات خاص زوج‌های نابارور، برنامه خود را متمرکز بر درمان این زوج ها و تامین مسکن جوانان می‌کنیم؛ همچنین شرایط ازدواج را با اتخاذ سیاست‌های مناسب، تسهیل می‌کنیم.

نماینده دولت آقای روحانی که در اینجا هستند و حاضر نیستند که با عدد و ارقام درباره اتفاقات رخ داده مناظره کنند، دولت آقای روحانی بلایی سر مردم آورده که بخش عمده از حقوق خود را مردم صرف هزینه مسکن کنند. من علاوه بر بهبود وضعیت باروری، تدابیری را اندیشیده ام تا در زمینه مسکن نیز امکانات لازم برای مردم فراهم شود، همچنین شرایط ازدواج را برای جوانان تسهیل خواهم کرد. شرایط را برای زوج هایی که علاقه مند به داشتن سه فرزند هستند نیز فراهم می کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.