وعده ابراهیم رئیسی برای رفع تحریم ها

سیدابراهیم رئیسی در بخش دوم مناظره تلویزیونی روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه  برنامه شما برای تقویت  گسترش دیپلماسی اقتصادی چیست گفت:

نسبت به بحث رفع تحریم ها باید بگویم هر دولتی کار را  بدست بگیرد یکی از وظایفش  رفع تحریم های ظالمانه است و باید باهمه وجود ان را دنبال کرد. در کنار این قضیه  خنثی سازی تحریم ها باید در دستور کار قرار گیرد و اقتصاد را هم شرطی نکنیم؛ نه کرونا و نه سیل و نه تحریم نباید تاثیر داشته باشد.

رفع تحریم ها حتما در دستور کار است و کسانی که اینجا گفتند ما بلدیم با دنیا صحبت کنیم دانشجوی سال اول هم سیاست می داند در حین مذاکره کسی نباید بگوید که خزانه کشور خالی است.

دیپلماسی اقتصادی مهم است و با سخن پیش نمی رود. باید شایسته سالاری باشد و نمی شود هر کسی مسولیتش تمام شد برای سفارت او را بفرستیم.

وقتی بحث از تولید می کنیم باید همه دستگاه ها و از جمله وزارت خارجه نقش مهمی در دیپلماسی اقتصادی دارند.

 ما ۱۵ همسایه داریم و هزار میلیارد واردات دارند و ما باید سهمان از صادرات به کشور های همسایه ۲۰ میلیارد دلار باشد؟ و اگر دیپلماسی فعال داشته باشیم سهم صادرات ما به کشور های منطقه افزایش می یابد. سهم ما در اقتصاد منطقه به شدت ناکافی است و باید افزایش یابد.

 با حرف و سخن نمی شود دیپلماسی را لحاظ کرد.  ضمن احترام به سفرا و سرکنسولگری ها، یکی از ماموریت های ما برای وزارت خارجه، دیپلماسی فعال اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.