قاضی زاده: وزارت خارجه باید یک تاجر موفق بین المللی باشد

امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جمع بندی نهایی برنامه های خود گفت:

رییس جمهور مسئول رویکردهای کشور است و افراد موثر را هم در راستای منافع ملی قرار بدهد. ما در موضوعات اختلاف باید اظهار نظر کنیم تا مردم بتوانند به یک دیدگاهی برسند.

اقتصاد ما باید درون زا باشد اما باید به شدت برونگرا هم باشد. اقتصاد مقاومتی هم دقیقا همین است. وزارت خارجه باید منافع ملی و منافع اقتصادی تامین کند. به اعتقاد من وزارت خارجه باید یک تاجر موفق بین المللی باشد و سفارت ما محل انعقاد قراردادهای تجاری باشد.

ما ۱۵۰۰ شرکت دولتی داریم که خانه خلوت دولت هاست. هر کس پیروز می شود افراد ستادش را آن جا به صورت پنهان وارد می کند و حتی دیوان محاسبات هم نتوانست رسیدگی کند. ما ولی طرح شفافی داریم تا با قضاوت اساتید دانشگاه افرادی را برای این شرکت ها انتخاب کنیم.

روی سخن من با جوانان است. جوانان منتقد وضع موجود. جوانانی که از دعوای اصولگرا و اصلاح طلب خسته هستند و می خواهند کشورشان را آباد و مقتدر ببیند. دولت سلام دولت نسل نو است. دولت سلام فراتر از حزب و جناح است. ما آمده ایم بگویم ما نسل جانشین هستیم. ما می خواهیم همه صالحان را به کار بگیریم از هر جناحی تا بعضی ها را از سفره انقلاب بلند کنیم و سفره انقلاب را بتکانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.