اظهارات مهم گروسی درباره همکاری آژانس با ایران

 «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر امروز (چهارشنبه)، با شبکه «الجزیره»‌ در خصوص همکاری با ایران گفت‌و‌گو کرد.

رافائل گروسی در این خصوص گفت: «آن پیشرفتی را که با ایران در خصوص چند موضوع به دنبالش بودیم، نتوانستیم محقق کنیم».

گروسی ادامه داد: «چیزی که تا این لحظه بسیار مهم است این است که ما می‌توانیم اقداماتمان را به‌‌صورت دوجانبه با ایران ادامه دهیم».

مدیرکل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی همچنین اظهار داشت که در مرحله آتی، آژانس نیازمند یک سری پاسخ به سؤال‌هایی است که برای تهران مطرح کرده است.

این اظهارات در حالی بیان شده است که شبکه «بی‌بی‌سی» اخیرا گزارش داد، در جلسه فصلی مفصل شورای حکام که از روز دوشنبه هفته جاری تا روز جمعه (۲۱ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت، برنامه هسته‌ای ایران، یکی از دستورکارهای آژانس است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته (۱۰ خردادماه)، دو گزارش فصلی خود را برای ارائه به نشست این هفته شورای حکام آژانس منتشر کرد که یکی از آن گزارش‌ها مربوط به راستی‌آزمایی اجرای برجام در ایران می‌شد و گزارش دیگر نیز درباره چند موضوع باقیمانده پادمانی که مورد اختلاف ایران و آژانس بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید فصلی خود مدعی شده بود ایران از ارائه توضیحات لازم درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در چند سایت این کشور خودداری کرده است.

جلسه روز دوشنبه شورای حکام پشت درهای بسته برگزار شد و آن‌طور که در برخی گزارش‌ها آمده، برخی از ۳۵ عضو این شورا به واسطه شیوع بیماری کرونا از طریق ویدئوکنفرانس در نشست حاضر شدند.

نشست شورای حکام در حالی آغاز شد که منابع خبری به رویترز گزارش دادند که انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا به دنبال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس اتمی نیستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.