بازدهی اوراق خزانه در حال کاهش است

افت دور از انتظار قیمت طلای جهانی

کدخبر: ۴۱۸۰۱۶
اقتصادنیوز: طلای جهانی به رغم کاهش شدید بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری نتوانست مرز 1900 دلار را پس بگیرد و حتی تغییرات منفی را ثبت کرد.
افت دور از انتظار قیمت طلای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز طلای جهانی معاملات روز چهارشنبه را با قیمت حوالی 1895 دلار شروع و در ساعات ابتدایی معاملات روند کاهشی را دنبال کرد. قیمت طلای جهانی در ساعت 14 و 20 دقیقه به وقت ایران در حوالی 1888 دلار نوسان می‌کرد و برایند نیروهای تاثیرگذار بر بازار هنوز نتوانسته بود قیمت طلا را به بالای 1900 دلار هدایت کند.

اخبار مربوط به برخی متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

افت ابتدایی قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در حالی اتفاق افتاد که تغییرات شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا در روز جاری منفی بود.  افت بازدهی اوراق خزانه قابل توجه بود، بازدهی اوراق زیر مرز 1.6 درصد قرار دارد و به 1.5 درصد نزدیک می‌شود. این محدوده برای بازدهی اوراق با اهمیت تلقی می‌شود و روند نزولی طلا با وجود افت جدی بازدهی اوراق قابل توجه است.

هزینه‌های فراساختاری بایدن نیز اقدامی تورمی و به سود قیمت طلا محسوب می‌شد، جمهوری‌خواهان به صورت کلی با هزینه‌های فراساختاری بایدن مخالف بودند، اما اخیرا یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرد که پیشرفت‌های در این زمینه اتفاق افتاده است و توافقاتی بین جناج دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر این هزینه‌های فراساختاری در حال شکل‌گرفتن است. علاوه بر این مجلس سنا برای کمک به رقابت با چین درحال تایید برخی هزینه‌ها و پرداخت‌های مالی است. در صورت موثر واقع شدن این اقدامات انتظار می‌رود که شاخص دلار تقویت شود و فلز گران‌بها معمولا به تقویت شاخص دلار واکنش منفی نشان می‌دهد.

روند قیمتی بیت‌کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 34 هزار و 493 دلار، کمترین قیمت آن 31 هزار و 114 دلار و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت 13 و 40 دقیقه به وقت ایران 638 میلیارد دلار ثبت شده است. علاوه بر این بازدهی بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت و در هفت روز گذشته منفی بود.

اتریوم بین 2 هزار و 316 دلار و 2 هزار و 552 دلار نوسان داشت. سرمایه بازار آن 290 میلیارد دلار است و بازدهی این ارز دیجیتال در 24 ساعت و هفته گذشته منفی بود.

pexels-roger-brown-5698697

چالش مقابله با ارزهای دیجیتال

برخی اظهار نظرها حاکی از آن است که سفت و سخت کردن تنظیمات قانونی علیه ارزهای دیجیتال باعث کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری در این بازار می‌شود و مقامات مسئول این حوزه در آمریکا نیز تایید می‌کنند که چنین اقداماتی احتمالا تاثیر مثبت بر عامل خلاقیت و ابتکار ندارد و محدودیت‌هایی در حرکت‌های خلاقانه اقتصادی ایجاد می‌کند، از طرفی رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال موجب ایجاد برخی نگرانی‌ها شده است و احساس می‌شود باید سرعت رشد بازار ارزهای دیجیتال با سایر بازارها متناسب شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید