شبکه خبری «الغدیر» به نقل از الموسوی گزارش داد، نیروهای الحشد الشعبی و گروههای مقاومت، مشکل اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد، آمریکا از افزایش قدرت الحشد الشعبی می‌ترسد و نمی‌نخواهد که این سازمان، یک قدرت بزرگ باشد که تروریسم را شکست داد.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، تحریکهای هدفمند و سازمان‌یافته آمریکا علیه فرماندهان الحشد، در راستای طرح‌های شیطانی این کشور است.

در همین ارتباط، «عبدالامیر تعیبان الدبی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق خبر داد که سفارت آمریکا در بغداد یک فهرست از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت تهیه کرده است تا آنان را هدف قرار دهد.

تعیبان با بیان اینکه «این مسئله گاهی با پاکسازی و ترور صورت خواهد گرفت و گاهی با بازداشت آنها»، تأکید کرد که سفارت آمریکا به منبع کلیه مشکلات و بحران‌های عراق تبدیل شده است.

«عباس الزیدی» از فرماندهان الحشد در بغداد نیز پیشتر اعلام کرده بود که برخی طرف‌های داخلی و خارجی علاوه بر اجرای طرح‌های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نقش الحشد را تضعف کنند و علیه آن جنگ راه اندازند و حتی مرجعیت دینی را به دلیل صدور فتوای جهاد کفائی هدف قرار دهند.

 «سعد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق نیز با هشدار درباره توطئه سیاسی دولت آمریکا علیه سازمان الحشدالشعبی گفته بود که واشنگتن برای اجرای این توطئه و ایجاد هرج و مرج در داخل عراق تلاش می‌کند.

دولت آمریکا به روش‌های مختلف و از طریق بازوهای خود در داخل دولت عراق برای فروپاشی الحشد الشعبی و متشنج کردن فضای داخلی عراق با استفاده از انتشار اخبار ساختگی و کذب تلاش می‌کند.

وی افزودکه استمرار اتهام‌زنی علیه الحشدالشعبی و عدم حمایت دیگر جریان‌های سیاسی از آن، به روند سیاسی آسیب خواهد زد به ویژه اینکه الحشدالشعبی نیرویی است که برای حمایت از کشور جهت رهایی از شر داعش به وجود آمد نه به دلیل تمایلات سیاسی لذا تمامی این توطئه‌های سیاسی علیه الحشد الشعبی به شکست منجر خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.