کودکان هم در برابر کرونا واکسینه می شوند

مسئولان بهداشتی چین هفته گذشته با تزریق واکسن «سینوواک» به کودکان سه تا ۱۷ ساله موافقت کردند.

هرچند هنوز زمان آغاز تزریق واکسن بیماری «کووید ۱۹» به کودکان چینی اعلام نشده است اما انتظار می رود که ده ها میلیون کودک در این کشور در برابر این بیماری همه گیر واکسینه شوند.

آمار ابتلای کودکان به بیماری «کووید ۱۹» در جریان همه گیری ویروس کرونا کمتر از بزرگسالان بوده است. علاوه بر این کودکان مبتلا اغلب علائم خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که واکسیناسیون کودکان در برابر «کووید ۱۹» برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در میان انسان ها ضروری است.

با این حال واکسیناسیون کودکان در چین و دیگر کشورهای جهان با دو چالش اصلی روبرو است. یکی از این چالش ها نگرانی های مرتبط با واکسیناسیون در برابر «کووید ۱۹» است. در حالی که بخش قابل توجهی از بزرگسالان در بسیاری از کشورها هنوز به تزریق واکسن «کووید ۱۹» تن نداده اند احتمالا تعداد زیادی از والدین نیز در این زمینه رویکردی محتاطانه خواهند داشت.

از سوی دیگر استفاده از اغلب واکسن های موجود در جهان هنوز برای کودکان و نوجوانان مورد تائید قرار نگرفته است. تاکنون آمریکا، کانادا، سنگاپور و هنگ کنگ و اخیرا نیز برزیل با تزریق واکسن فایزر به نوجوانان ۱۲ سال به بالا موافقت کرده اند. به این ترتیب به نظر می رسد تائید استفاده از واکسن «سینوواک» برای کودکان چینی می تواند مسیر را برای واکسیناسیون اعضای این گروه سنی در بسیاری از کشورها هموار کند. واکسن «سینوواک» هم اکنون در ده ها کشور از جمله کشورهای پرجمعیتی مانند برزیل و اندونزی مورد استفاده قرار می گیرد.

دولت تایلند نیز ضمن استقبال از تائید استفاده از واکسن «سینوواک» برای کودکان در چین اعلام کرد که در صورت صدور مجوز مشابهی در تایلند آماده تزریق‌ این واکسن به همه گروه های سنی خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته با صدور مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن «سینوواک» در میان افراد ۱۸ سال به بالا موافقت کرد. مجوز استفاده از واکسن ها برای بزرگسالان و کودکان اغلب به طور جداگانه صادر می شود زیرا واکنش سیستم ایمنی در بدن کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.