رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای پنهان در زیر آب دارد؟

رژیم صهیونیستی از بین چند دولت معدود در جهان است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارند؛ دولت‌هایی که برخی به صورت رسمی به داشتن این سلاح‌ها اذعان کرده‌اند و برخی دیگر به در اختیار داشتن این سلاح‌ها که قدرت نابودکنندگی شهرها را دارند، اذعان نکرده‌اند.

برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی از محرمانه‌ترین برنامه‌های تسلیحاتی جهان است به خصوص بعد از اینکه اسرائیل بسیاری از سکوها را در اختیار دارد که می‌تواند در هوا و زمین از آنها استفاده کند به اضافه سکوهای دریایی که طبق گزارش‌ها می‌توان آنها را به سلاح‌های هسته‌ای مجهز کرد.

مجله نشنال اینترست آمریکا نوشت، اساس نظریه در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای قابل حمل بر زیردریایی‌های جنگی همان تحقق نظریه بازدارندگی هسته‌ای است که پیامی را به دشمنان این دولت مخابره می‌کند مبنی بر اینکه قادر است در صورت حمله به پایگاه‌های زمینی‌اش با یک حمله پیش‌دستانه به ضربه دوم پاسخ دهد.

این مجله می‌افزاید: سلاح‌های هسته‌ای که روی زیردریایی‌ها سوار می‌شوند بیشتر هدف سیاسی دارند تا هدف نظامی به خصوص که به منزله پیامی قوی به تهدید دشمن و بازدارندگی آن از افتادن به فکر انجام حمله هسته‌ای غیرمنتظره هستند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی نهایتا به صورت رسمی اذعان نکرده که سلاح هسته‌ای دارد و از همه جهان می‌خواهد به شکل غیررسمی بدانند که این سلاح را در اختیار دارد و متمایل است از آن در صورت تهدید موجودیتی استفاده کند.

برخی گزارش‌ها حاکی هستند، زرادخانه هسته‌ای اسرائیل شامل ۸۰ تا ۳۰۰ بمب هسته‌ای است و به شکل اساسی روی بمب‌های هسته‌ای‌ تکیه دارد که از هواپیماهای نظامی سوار بر موشک‌های بالستیک "اریحا" پرتاب می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.