کرباسچی: مردم تصمیم‌گیری کنند، وقت زیادی نداریم /عطریانفر: در عرصه  سیاسی باید بازیگران ماهری باشیم تا ستایش شویم

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین گفت: جبهه اصلاحات بررسی می‌کند و نتیجه انتخاب بین دو کاندیدا را بعد از نظرسنجی انجام شده مشخص می‌کند. 

وی گفت: وزیر اطلاعات احمدی نژاد امروز در یک مصاحبه‌ای نکاتی درباره انتخابات سال ۱۳۹۲ مطرح کرده است، که آقای هاشمی آن زمان این را مطرح کرده بودند. ایشان گفتند آماری که از خیابان گرفتند نشان می‌داد اگر آقای هاشمی تایید صلاحیت شود قطعا رئیس جمهور می‌شود.

کرباسچی گفت: الان هم فکر می‌کنم چنین وضعیتی را داریم، منهای اعتراضاتی که نسبت به نحوه احراز صلاحیت‌ها وجود دارد و بالاخره اذعان شده ناحقی صورت گرفته، این موضوع یک واقعیت است. بالاخره یک صحنه‌ای است که یک طرف آن افرادی هستند که می گویند که فقط باید با پاکستان و عراق در ارتباط باشیم. 

وی گفت:‌مردم باید برای آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند، وقت زیادی هم نیست. خیلی نباید منتظر گروه‌های سیاسی و تحلیل‌های ما باشند. همین صحنه را ببییند و ببینند آیا آینده کشور می‌خواهد تکرار مسائلی باشد که یک بار با آن درگیر شدیم.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاین گفت:مسئله ای که در کشور داریم به این دلیل است که سیاست ورزی را در کف خیابان انجام می‌دهیم. ۱۴۵۰ روز استراحت می‌کنیم و در شش ماه آخر استراحت را کنار می گذاریم.

وی گفت: در رفتار درون حزبی هم این مسئله را داریم. برای اینکه لباس واقعیت به پروژه ای بپوشانیم باید در یک محیط سربسته آزمون و خطا انجام بدهیم. متاسفانه ما تمام بازی‌های آزمون و خطا را در کف خیابان انجام می‌دهیم.

عطریانفر گفت:‌آقای تاجزاده دیشب یک ویسی ارائه کرد، تصویر از ایشان یک شخصیت رادیکال است که با عالی ترین سطح قدرت، با شجاعت گلاویز می‌شود از سر صدق هم این کار را انجام می‌دهد. این را من می‌گویم که اولین نقد درباره ایشان را نوشتم و استدلال کردم که حضور ناگهانی ایشان ایراد دارد.

وی گفت: بعد همین عزیز بزرگوار می‌گوید بر سر دو راهی مانده که روند تحریمی را ادامه بدهد یا برای مقابله با چیزی که کودتا نامیده از یکی از شخصیت‌های اصلاح طلب حمایت کند. اما چرا این اتفاق انقدر دیر رخ داده است؟این اتفاق باید درون خودمان رخ بدهد، این اتفاق هم رخ نمی‌دهد مگر اینکه سیدمحمد خاتمی لباس مدیریت را به معنای واقعی بپوشاند.

عطریانفر گفت: در عرصه فعالیت سیاسی باید بازیگران ماهری باشیم تا ستایش شویم. من بعد از پایان دولت آقای خاتمی به ایشان گفتم که مسئولیت مدیریت اصلاحات برازنده‌شان است، اما این کار سختی است.

این عضو حزب کارگزاران گفت: در حوزه حزبی سختی کار این است که با رقیب بازی کنید، این مصیبت‌هایی است که در عرصه سیاسی داریم و باید بعد از ۴۲ سال به آن پایان بدهیم. در روندهای پیشین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس همیشه نزدیک به انتخابات سطح مشارکت را تقویت شده احساس می‌کردیم.دوستان عزیز اولین بار است که در یک انتخابات ملی نظرسنجی ایسپا به شما یک روز گفته ۴۸درصد و حالا می‌گوید ۳۵ درصد. این‌ها از آسیب‌های ماست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.