افزایش ۱۱ میلیونی قیمت برخی مدل‌های خودرو

در حالی که نوسان قیمت دلار به حداقل رسیده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت خودرو در روزهای گذشته با افزایش همراه بوده است.

به نظر می‌رسد عامل اصلی در افزایش قیمت خودرو، نگاه فروشندگان به بازار است؛ به طوری که هر قیمتی را بنا به تحلیل خود روی خودرو می‌گذارند. در این میان، برخی نیز معتقدند علت مهم صعودی شدن قیمت خودرو، کاهش تولید و عرضه است.

افزایش ۱۱ میلیون تومانی قیمت برخی مدل‌های خودرو/ دو دلیل احتمالی گرانی خودرو در بازار

گزارش‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز گذشته برخی مدل‌های مختلف خودرو حتی با افزایش حدود ۱۰ میلیون تومان روبه‌رو شده است، به طوری که ۱۰ روز پیش پژوپارس اتوماتیک (رینگ آلومینیومی) صفر حدود ۳۳۰ میلیون تومان قیمت داشت، اما این خودرو در حال حاضر در بازار با قیمت ۳۳۸ میلیون تومان دیده می‌شود.

پراید ۱۱۱SE نیز رشد حدود یک میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. این خودرو هم‌اکنون ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، بررسی قیمت پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس حاکی از رشد حدود ۶ میلیون تومانی قیمت است. در حالی پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۱۰ روز قبل ۱۹۲ میلیون تومان قیمت داشت، امروز با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، پژو۲۰۶ تیپ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت مواجه شده و هم‌اکنون در بازار ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. سمند EF۷ LX هم  رشد ۱۱ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. این خودرو در حال حاضر در بازار ۲۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.