آمریکا و اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ی مشترک خود آورده‌اند: ما قصد داریم تا برای مقابله با اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی همکاری کنیم. ما بر حمایت خود بر تلاش‌های مداوم دیپلماتیک و مذاکرات در وین که هدف‌شان تسهیل بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین اجرای کامل و موثر اجریای توافق توسط ایران و آمریکا است، تاکید می‌کنیم.

اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه بیانیه مشترک خود نوشته‌اند: ما نگرانی جدی درخصوص اقداماتی که ایران در مغایرت با برجام اتخاذ کرده داریم. ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌دانند که در کنار اجرای کامل و موثر تعهدات برجامی توسط ایران، رفع تحریم‌ها نیز بخش ضروری در برجام است.

در انتهای بیانیه آمده است: برجام همچنان برای اطمینان حاصل کردن از صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران و حفظ معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی حیاتی است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.