پیشنهادی که آقای بازیگر به ابراهیم رئیسی داد

هوشنگ توکلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به مناسبت انتخاب رئیس‌جمهور جدید و چشم‌انداز آینده مدیریت فرهنگ توسط دولت جدید گفت: انتظار ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که حداقل، کسانی که دغدغه مردم و انقلاب و انگیزه مبارزه با فساد و خرابی‌ها را دارند روی کار آورده شوند، اینها کسانی هستند که می‌دانند باید موضوع فرهنگ و هنر را جدی گرفت و اگر اصلاحی قرار است در کشور انجام شود مجری آن فرهنگی است.

کارگردان سریال «شهید مدرس» همچنین پیشنهاد داد: با حضور نخبگانی که دغدغه‌مند هستند، یک تشکل با عنوان «شورای عالی فرهنگ و هنر» به‌وجود بیاید تا توسط این شورا علاوه بر نقدهایی سالم و سازنده به وضعیت هنر در کشور، راهکارهایی هم برای مدیریت فرهنگ و هنر تعیین کنند.

توکلی تصریح می‌کند: خواسته اصلی هنرمندان از آقای رئیسی این است که در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقت لازم را داشته باشد و برای تعیین مسئول این وزارتخانه با اهالی هنر مشورت کنند. یعنی این نشود که ما به یک دفعه وزیری که هیچ آشنایی با فرهنگ و هنر ندارد را به ‌عنوان وزیر ارشاد در کابینه ببینیم و برای انتصاب وزیر ارشاد حتما با نخبگانی که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت دارند مشورت شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.