توضیحاتی تازه درباره حضوری شدن امتحانات در ترم آینده

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی با گلایه از امتحانات مجازی از حضوری شدن امتحانات در ترم آینده خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهیدبهشتی،  درباره آمادگی دانشگاه برای حضوری شدن آموزش‌ها از مهر ۱۴۰۰ اظهار کرد: طبق حرف‌های گفته شده در معاونت بهداشت ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان در تابستان واکسینه می‌شوند.

او افزود: در خصوص افزایش آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ لازم بود تا یک وحدت رویه‌ای بین وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی باشد که در این رابطه جلسه‌ای را با معاون وزیر بهداشت برگزار کردیم و تعدادی از روسای دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های وزارت بهداشت و معاونان دو وزارت خانه برگزار شد تا هم اندیشی بین افزایش آموزش حضوری در مهر ماه انجام شود.

نصیری قیداری تصریح کرد: از کلممه بازگشایی برای دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کنم؛ چرا که معتقد نیستم که دانشگاه‌ها تعطیل شده، بلکه قصد افزایش آموزش‌های حضوری را داریم. البته این موضوع بستگی به واکسیناسیون دانشجویان دارد، هر چه میزان واکسیناسیون کارمندان، استادان و دانشجویان سریع‌تر باشد؛ به همین ترتیب هم درصد آموزش‌های حضوری هم افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه معاون وزارت بهداشت قول داده تا در تابستان و پاییز کارمندان، استادان و دانشجویان واکسینه می‌شوند، تاکید کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد بسیار علاقه‌مند به حضوری شدن آموزش‌ها از مهر هستیم. در این مدت تلاش بسیار ارزنده‌ای شد تا آموزش‌ها به صورت مجازی تداوم داشته باشند، اما برخی از آموزش‌های کارگاهی، عملی، آزمایشگاهی و ... بر زمین مانده اند و باید به اینصورت آموزش‌ها حضوری شوند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: دانشگاه‌ها در دوران کرونا از دستاوردهای آموزش مجازی به خوبی استفاده کرده اند و به تقویت زیرساخت‌ها پرداخته اند. در مهر ماه آموزش حضوری را با ۵۰ درصد افزایش خواهیم داد و مابقی را بر اساس حوزه‌های آموزشی به شیوه مجازی برگزار می‌کنیم.

او گفت: در پایان نیم سال تحصیلی سال آینده امتحانات را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم و تجربه‌های خوبی را برای برگزاری آموزش‌های ارزیابی و امتحانات مجازی نداشته ایم، ضمن اینکه این راه تنها راه اعتماد دانشگاه به استادان و دانشجویان برای برگزاری امتحانات الکترونیکی بوده است و امیدواریم که این اعتماد همچنان تداوم یابد.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در پایان اظهار کرد: آموزش‌ها در ترم آینده به صورت ترکیبی و تا حد امکان مجازی بوده و امتحانات ترم آینده هم حضوری برگزار شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.