بازگشت سفیر آمریکا به مسکو

سفارت آمریکا در روسیه روز پنجشنبه در توئیتی با اشاره به سخنان سالیوان به نقل از وی نوشت که امروز به مسکو آمده و برای همکاری با روسیه به منظور بنای روابط باثبات تر و قابل پیش بینی تر آماده است.

سفیر آمریکا افزود: من برای کار به همراه اعضای سفارت آمریکا در مسکو به منظور دستیابی به پیشرفت در مسائل سیاسی خارجی اولویت دار برای آمریکا و نیز روسیه به منظور دسترسی به اهداف ما برای بنای روابط باثبات تر بین دو کشور آمادگی دارم.  

 توافق برای بازگشت سفیران روسیه و امریکا به محل کار خود در پایتخت های دو کشور در دیدار روز ۱۶ ماه ژوئن رییسان جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو به دست آمد.

در راستای اجرای این توافق، آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا روز یکشنبه به آمریکا رفت.  

آنتونوف در حین پرواز از مسکو به نیویورک گفت: یکی از وظایف اصلی ما اجرای بیانیه مشترک رییسان جمهوری آمریکا و روسیه در مورد ثبات استراتژیک در اسرع وقت است. ما در نظر داریم اولین دیدارهای مشورتی را با همکاران آمریکایی خود هماهنگ کنیم.

آنتونوف به اسپوتنیک گفت،  انتظار دارد گفت‌وگوهای دوجانبه به صورت تخصصی انجام شود و در نهایت به هر دو طرف فرصت داده شود توافق‌های احتمالی در مورد امنیت جهانی را دریابند.

ماه مارس رئیس کاخ سفید همتای روسی خود را "قاتل" خواند. پاسخ به این توهین آمریکایی،  فراخوان سفیر روسیه از واشنگتن بود که تا امروز در مسکو باقی مانده بود. دولت روسیه همچنین جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو را نیز وادار به ترک این کشور کرد که همچنان در واشنگتن بسر می برد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی اظهار امیدواری کرده بود که  جان سالیوان سفیر آمریکا که دوم اردیبهشت به درخواست مسکو، روسیه را ترک کرده بود طی دو هفته آینده مجددا به محل کارش در مسکو بازگردد.

ناظران در روسیه بر این باور هستند که دو رهبر آمریکا و روسیه در دیدار ۱۶ ژوئن با یکدیگر با وجود همه اختلافات تلاش کردند تا اوضاع را کمی آرام کنند؛ وضعیتی که تا قبل از این دیدار از زمان جنگ سرد و از سال ۲۰۱۶میلادی بی سابقه ارزیابی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.