آخرین جزییات درباره واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا

پیام طبرسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، گفت: فاز پیش‌بالینی و اول کارآزمایی بالینی این واکسن در استرالیا آغاز شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران پذیرفت فازهای دوم و سوم آن در ایران انجام شود.

وی افزود: این واکسن با تکنولوژی ساخت پروتئین نوترکیب ساخته می‌شود و درصورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران توسط سیناژن تولید خواهد شد.

به گفته وی، آخرین تزریق نوبت دوم واکسن اسپایکوژن روز دوشنبه ( ۳۱ خرداد) انجام شده است و نتایج آن تا آخر تیرماه آماده می‌شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه واکسن اسپایکوژن ۲ دُزه است، ادامه داد: تزریق ۲ دُز واکسن اسپایکوژن بر ۴۰۰ نفر در مرحله دوم کارآزمایی بالینی صورت گرفته است و این دُزها به فاصله ۳ هفته به داوطلبان این طرح مطالعاتی تزریق شده است.

وی افزود: فعلا نمی‌توانیم نتایج کارآزمایی بالینی را اعلام کنیم و نتایج پس از جمع‌بندی نهایی نتایج توسط سازمان غذا و دارو اعلام خواهد شد.

وی درباره زمان حدودی آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا، اظهار کرد: این موضوع بسته به نظرات سازمان غذا و دارو است و با صدور مجوز از سمت این سازمان ما فاز سوم کارآزمایی بالینی را برای ۱۶ هزارنفر آغاز خواهیم کرد.

واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا در چه مرحله‌ای است؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.