جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: خانواده و عزیزان قربانیان پرواز PS۷۵۲ لیاقت دریافت پاسخ دارند و ما از تمام تدابیر لازم برای اجرای عدالت استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با ادعای اینکه مقامات نظامی ایران مسئول حادثه برای هواپیمای اوکراینی هستند، در توییت دیگری نوشت: ایران باید پاسخ‌هایی به عزیزان قربانیان و جهان ارائه دهد. کانادا تلاش می‌کند به طور کامل برای ساقط کردن هواپیما و آسیبی که ایران به خانواده‌ها و قربانیان زده تاوان بگیرد و خواهان جوابگویی کامل در بسترهای بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، محسن بهاروند معاون حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به دولت کانادا در واکنش به ادعاهای دولت کانادا از جمله تهدید نخست وزیر این کشور در خصوص ارجاع این پرونده به دیوان بین المللی دادگستری گفته بود: این اظهارات ناپخته بیش از آنکه مبنایی در دنیای واقعی صنعت هوانوردی داشته باشد، به دلیل فشارهایی گفته می‌شوند که در واقع خود سیاستمداران کانادایی منشا آن هستند. آنها انتظار داشتند از این جریان برای خود موقعیتی در افکار  عمومی ایجاد کنند که البته نتوانستند. شخصا هیچ نگرانی از این تهدیدات بی مبنا ندارم. ایران تعهدات خود را مطابق حقوق بین الملل انجام داده و در ادامه نیز در زمان‌بندیهای خود و بتدریج در حال پیگیری و اجرای آن‌میباشد.

معاون حقوقی وزارت خارجه افزود: به اندازه کافی از تخصص و اسناد و شواهد برخوردار هستیم که بتوانیم در هر مرجعی به راحتی و به صورت کاملا مستدل و قانونی روشنگری های لازم را انجام دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.