محکومیت سنگین برای قاتل جورج فلوید

درک شووین ۴۵ ساله در دادگاه خود که در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا برگزار شد، قبل از قرائت حکمش در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت اما از اقدامش ابراز پشیمانی و نیز عذرخواهی نکرد.

قاضی در جلسه دادگاه که بصورت زنده از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، پس از قرائت حکم ۲۲ سال و نیم زندان برای درک شووین گفت که تصمیمش تحت تاثیر احساسات و فشار افکار عمومی گرفته نشده و در پی فرستادن پیام نیست.

در ابتدای جلسه دادگاه بستگان جورج فلوید احساسات خود را نسبت به او بیان کردند و جیانا دختر ۷ ساله فلوید در ویدئویی که در دادگاه پخش شد، احساس دلتنگی‌اش را نسبت به فقدان پدرش بیان کرد که درک شووین بدون هیچ واکنشی نظاره گر این صحنه ها و ابراز احساسات بود.

وکیل خانواده جورج فلوید پس از اعلام رای قاضی، از تصمیم دادگاه استقبال کرد. تقاضای درک شووین برای دادرسی جدید ساعاتی قبل از قرائت حکم دادگاه توسط قاضی رد شده بود.

این پلیس آمریکایی با فشردن زانوی خود بر گردن شهروند سیاهپوست موجب مرگ وی شده بود که به دلیل نقش‌اش در مرگ جرج فلوید به دو فقره "قتل عمد درجه دوم" و یک فقره "قتل شبه‌عمد درجه دوم" تفهیم اتهام شده بود که می توانست به ۳۰ یا حتی ۴۰ سال مجازات زندان برای او داشته باشد.

پنج خرداد ۱۳۹۹ جورج فلوید شهروند سیاهپوست به ظن داشتن یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری توسط درک شووین آمریکایی دستگیر شد.

پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه با قرار دادن زانو بر گردن جرج فلوید باعث مرگ وی شد.این اقدام موجی از اعتراض ها و ناآرامی ها علیه رفتار پلیس سفید پوست آمریکا را در سراسر این کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همراه داشت.

۲۲ سال و ۶ ماه حبس برای قاتل جورج فلوید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.