همچنین شاخص هم وزن با رشد ۴ هزار و ۲۳ واحدی در سطح ۳۸۰ هزار و ۹۰۳ واحدی ایستاد. صعود ۴ هزار و ۲۳ واحدی شاخص هم وزن بیشترین رشد این شاخص در ۸۶ روز کاری گذشته از ۲۵ بهمن سال ۱۳۹۹ به این سو است. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «فولاد» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «وسرضوی»، «وتجارت» و «یاسا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و شپنا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز شصدف، لطیف و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

 
 

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» (مثل ونفت، شپنا، شتران و شبریز) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل شستا، وغدیر، وصندوق و وامید) افزایش یافت. 

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 653 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 7 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 1.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 104 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 84 روز کاری گذشته از 27 بهمن سال 99 تا به امروز است. 

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 17 درصد کاهش یافت و در رقم 622 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد کاهش یافت و هزار و 187 میلیارد تومان شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.