هشدار مقام یمنی نسبت به خطر مرگ جمعی میلیون‌ها کودک این کشور

وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده را نوعی نسل‌کشی جمعی خواند و هشدار داد، میلیون‌ها کودک یمنی در نتیجه محاصره با خطر مرگ جمعی روبه‌رو هستند.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی خسارت‌های وارد شده به بخش حمل و نقل یمن بر اثر حملات ائتلاف سعودی را تشریح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، بر اساس اعلام این وزارتخانه، خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم به بخش هواپیمایی، هواشناسی و بخش‌های مرتبط با آن از ابتدای حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۲۱ حدود شش میلیارد دلار برآورد شده است.

در ادامه این کنفرانس خبری اعلام شد، خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به بخش زمینی حدود ۲۰۸ میلیون دلار است و ۱۲۸۰۲ وسیله حمل و نقل و پل بر اثر حملات ائتلاف سعودی آسیب دیده‌اند.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به سازمان بنادر دریای سرخ به حدود دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است. بسته بودن فرودگاه هم صنعاء منجر به فوت ۸۰ نفر شده و بیش از ۴۵۰ هزار نفر نیازمند سفر فوری به خارج برای درمان هستند.

«عامر المرانی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن هم گفت، محاصره یمن منجر به افزایش بی سابقه در هزینه‌های حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی شده است.

وی تصریح کرد، ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده علیرغم داشتن مجوز، نسل‌کشی جمعی است.  میلیون‌ها کودک بیمار در نتیجه ادامه محاصره یمن و ممانعت از ورود دارو با خطر مرگ دسته‌جمعی روبرو هستند.

المرانی ضمن اعلام اینکه فرودگاه صنعاء آماده استقبال از تمام پروازهاست، از سازمان ملل و تمامی آزادگان جهان خواست برای بازگشایی این فرودگاه تلاش کنند.

تجاوز نظامی به یمن وارد هفتمین سال خود شده است. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.