ترامپ از رابطه خوبش با پوتین می‌گوید

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد که با وجود اختلافات با مسکو بر سر پروژه گازی نورد استریم ۲، او رابطه خوبی با رئیس جمهوری روسیه داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در گردهمایی شنبه در اوهایو گفت: من جلوی این خط لوله را گرفتم. من هر جا توانستم آنها را تحریم کردم. ولی رابطه خوبی با پوتین داشتم و این چیز خوبی است، نه بد.

نورد استریم ۲ که تاکنون حدود ۹۰ درصد آن تکمیل شده است، با هدف احداث دو خط لوله ۷۴۵ مایلی برای انتقال گاز روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک است که از آبهای دانمارک، فنلاند و سوئد می‌گذرد. مسکو تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه را نمونه‌ای از رقابت غیرمنصفانه برای تقویت صادرات گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) آمریکا می‌داند و این پروژه صرفا یک پروژه اقتصادی دانسته است که نباید سیاسی شود.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که او در آستانه نشست ۱۶ ژوئن پوتین و بایدن در ژنو برای رئیس جمهوری روسیه "صمیمانه ترین احترامات" را فرستاده بود و برای بایدن "آرزوی موفقیت" کرده بود.  

او در بیانیه خود گفته بود که شخصا نشست "فوق‌العاده و بسیار سازنده‌ای" با پوتین در هلسینکی فنلاند داشته است.

ترامپ تاکید کرد: با وجود اینکه اخبار جعلی تلاش کردند تا این نشست را از موقع گذشته نشان دهد، ایالات متحده چیزهای زیادی به دست آورد، به ویژه احترام رئیس جمهور پوتین و روسیه.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.