چالش‌ها و فرصت‌های دولت رئیسی/ نباید از دولت سهم‌خواهی کرد

حمیدرضا ترقی، درباره ترکیب احتمالی کابینه سیزدهم، گفت: با توجه به شناختی که از سید ابراهیم رییسی داریم، او به شکل طبیعی از همکارانی در دولت استفاده خواهد کرد که فارغ از نگاه جناحی دارای شاخصه‌های انقلابی، پاکدستی، کارآمدی و شایستگی اجرایی، پایبندی به بیانیه گام دوم انقلاب و برخورداری علمی باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: سمت و سوی نگاه رییس جمهوری منتخب بر مبنای ادامه مسیر انقلاب خواهد بود. بنابراین فسادستیزی و ساده زیستی از برنامه‌های رییسی خواهد بود و با این رویکرد طبیعتا خیلی از افراد از دایره همکاری با او خارج و افرادی که دارای این شاخصه‌ها باشند وارد دولت منتخب خواهند شد.

ترقی، درباره تمایل اعضای شورای وحدت برای حضور در کابینه سیزدهم، افزود: ملاک ما استفاده از افراد شایسته و کارآمد است. همه باید در پی کمک به دولت و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشیم و نباید از دولت سهم‌خواهی کنیم.

وی ادامه داد: دولت در ایران حزبی تشکیل نمی‌شود. اگر دولت حزبی بود طبیعتا انتظار این بود که حزب برنده تشکیل دولت دهد، ولی چون در سیستم انتخاباتی فعلی، موضوع فراحزبی و دولت فراگیر است، انتظار نداریم یک یا دو حزب شریک در ائتلاف، همه کاره دولت شوند.

فرصت و تهدید برجام برای دولت رئیسی /ترقی: از دولت منتخب نباید سهم‌خواهی کرد

ترقی با بیان اینکه جلب رضایت مندی مردم مهم‌ترین مساله ای است که باید در اولویت دولت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با تشکیل دولتی کارآمد دل آن عده از مردم که گلایه دارند و در انتخابات شرکت نکرده‌اند را به دست بیاوریم.  

این فعال اصولگرا اظهار کرد: دولت حداقل ۱۰ چالش مهم سر راه  خود دارد که از مهمترین آنها می‌توان به کاهش ارزش پول، معضل کرونا، کسری بودجه، بدهی‌هایی که دولت بر عهده دارد، مشکلات اجتماعی و کاهش امنیت شغلی اشاره کرد.

ترقی درباره تاثیر روابط خارجی در حل این چالش‌ها، بیان کرد: رییسی در سخنان خود بر جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور تاکید کرده است. اگر سرمایه‌های ایرانیان جذب شود، می‌تواند در تولید و سرمایه گذاری به کشور کمک جدی کند.

 وی در عین حال گفت: لوایح FATF  برای جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور مانع محسوب نمی‌شود و آنها می‌توانند سرمایه خود را از مسیرهای دیگر وارد کشور کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره پیگیری موضوع برجام در دولت سیزدهم، اظهار کرد: برجام هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد. اگر در مذاکرات به همه ابعاد موضوع توجه شود و مانند گذشته موانع مختلف تحریمی برای ایران درست نکنند، دولت سیزدهم آن را پیگیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.