بن سلمان خواستار مقابله جدی با ایران شد

منابع آگاه عربستانی به وبسایت ویکیلیکس سعودی گفتند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در نامه‌ای به «نفتالی بنت» انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تبریک گفته است.

به گفته این منابع، محمد بن سلمان در این نامه، گفته است که به تمامی تفاهمات پیشین خود با رژیم صهیونیستی در دوره «بنیامین نتانیاهو» پایبند است.

او در این نامه ابراز امیدواری کرده است که کابینه «نفتالی بنت» با جدیت پرونده ایران را پیگیری کرده و در برابر خطر ادعایی ایران در منطقه بایستد.

به گفته این منابع، ولی‌عهد سعودی نامه خود را با توجه به اعلامیه ارتش آمریکا مبنی بر خارج کردن تجهیزات نظامی خود از کشورهای غرب آسیا از جمله عربستان در این ماه، نوشته است. هرچند سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به قصد واشنگتن برای جمع‌آوری سامانه‌های پدافند هوایی از عربستان مدعی شده بود که این کشور توانایی دفاع از خود را دارد.

ویکیلیکس سعودی در ادامه به نقل از منابع خود نوشت که دولت سعودی قصد دارد به هواپیمای حامل «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای عبور از حریم حوایی عربستان جهت سفر به امارات، مجوز بدهد.

«جیسون گرینبلات» فرستاده دولت سابق آمریکا به غرب آسیا در ماه مارس گذشته گفته بود که دولت سعودی در مسیر امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی پیش می‌رود. به گفته وی این رخداد شاید مقداری نیاز به زمان داشته باشد، اما ریاض در این مسیر قرار گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.