رهبر انقلاب: با بعضی نظرات شورای نگهبان موافق نیستم

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه فرمودند: دستگاه تبلیغاتی دشمن برای کاهش مشارکت به مشکل معیشتی مردم امید بسته بود؛ بعضی از حوادثی که بعداً اتفاق افتاد مثلاً بحث احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیتها، اینها را هم بهانه میکنند.

ایشان ادامه دادند: حالا بنده ممکن است با بعضی از این نظرات شورای محترم نگهبان موافق هم نباشم، اما شورای نگهبان بر طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکند، بر طبق قانون عمل میکند. اینها مردمان متشرع و پرهیزگاری هستند و مقید به وظیفه‌ی دینی هستند، طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکنند. حالا ممکن است بنده مثلاً با یک مورد، دو مورد یا کمتر یا بیشترش موافق هم نباشم اما اعتقادم بر این است که آنها [طبق وظیفه‌ی دینی عمل میکنند].

رهبر انقلاب فرمودند: یکی از بهانه‌ها این [بحث احراز صلاحیت‌ها] بود، یکی از بهانه‌ها مسائل معیشتی بود و شروع کردند یقه‌درانی کردن برای اینکه مردم را از پای صندوقها منصرف کنند و امیدشان هم این بود که مشارکت مردم حدود بیست درصد مثلاً یا بیست و پنج درصد در انتخابات باشد.

ایشان بیان کردند: خب با یک چنین وضعی مردم این‌جور می‌آیند شرکت میکنند، با وجود کرونا که حالا محاسباتی که کردند آدمهای کارشناس میگویند لااقل ده درصد از عدم شرکتها مربوط به کرونا است که اگر چنانچه آن را محاسبه کنیم نزدیک به شصت درصد شرکت است که چیز خوبی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.